Po problémech v 9. etapě Rallye Dakar v okolí Copiapó musí posádka Aleše Lopraise bohužel na Rallye Dakar skončit.
Jak jsme informovali, postihly posádku tatry č. 504 v 9. etapě první technické problémy v celém závodě. Bohužel šlo o potíže technického charakteru v podobě zásadní závady na turbodmychadle, kvůli kterému motor ztratil podstatnou část svého výkonu. Bez něj ovšem dunové hory v poušti Atacama nelze účinně přejet a pořadatelé záměrně umisťovali průjezdní waypointy na jejich vrcholech. Posádka měla na výběr, zda nechá vozidlo v dunách, nebo se pokusí najít jakoukoli průjezdnou cestu do cíle. To se sice podařilo, ale neprojeté kontrolní body znamenaly bohužel vyloučení.
Dosavadní vystoupení Aleše Lopraise se setkalo s obrovskou podporou fanoušků i nejbližších soupeřů, kteří Čechům fandili v účinném boji s přesilou továrního týmu Kamaz. Při jednáních se sportovními komisaři také většina z nich přišla naši posádku podpořit.
„Chci velmi poděkovat všem našim fanouškům, přátelům a partnerům za to, že nás tak neskutečně tlačili vpřed za naším cílem, kteý jsme si vytyčili a který se nám celou soutěž dařilo naplňovat. Během deváté etapy došlo k zásadní závadě turbodmychadla. Dramatické snížení výkonu motoru na pouhých 30 procent nám sice umožnilo dojet až do cíle speciálky, ale nepodařilo se nám projet veškeré povinné průjezdní body, umístěné v dunových polích atacamské pouště. Přestože se za nás až neuvěřitelně postavila většina konkurenčních týmů, které chtěly, abychom s přesilou Kamazů bojovali dál, jury rozhodla nekompromisně: vyloučení ze závodu z důvodů neprojetí několika kontrolních bodů,“ upřesňuje situaci Aleš Loprais.
„Rozhodnutí musíme akceptovat. Dlužím velké poděkoání celé posádce. Milanu Holáňovi za konstrukci skvělého vozu i péči o něj, Josefu Kalinovi za skvělou navigaci. Samozřejmě i trojici mechaniků – Radim Pustějovský, Leo Loprais Jarda Halfar – za perfektní přípravu vozidla v bivacích. Ti všichni podali naprosto profesionální výkon hodný obdivu,“ dodává Aleš.
Po dvou vítězných etapách (mimochodem, prvních pro značku Tatra od Dakaru 2007 a předtím od Dakaru 2004) a velmi vyrovnaných umístěních v nejlepší trojce tak přišel technický problém na nejnevhodnějším místě, v dunových polích. V případě tvrdého povrchu by bylo možno celou trasu sníženou rychlostí projet až do cíle.
„I když nás letos zastavila nepředvídatelná technická závada, která se na Dakaru nedá nikdy vyloučit, jsem na náš výkon v průlběhu celé soutěže hrdý. Dvě vyhrané etapy a neustálý boj v první trojce nám daly za pravdu, že jsme na dobré cestě a dávají nám energii do budoucna. Velmi jsme se našemu cíli přiblížili, jsme opravdu blízko,“ ukončuje Aleš.
Děkujeme všem za podporu v průběhu celé rallye.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.