Etapy před dnem volna bývají většinou drakonické, v té letošní po boji Aleš Loprais poráží oba Kamazy a upevňuje si celkové 3. místo.
Pořadatelé přirpravili v etapě z Iquique do Ariky (na hranicích Chile s Peru) další opravdu výživné menu v absolutní pustině plné dun a prachu feš-feš, zkrátka typická etapa v Atacamě, jaké letošní dakar po dnu volna nabídne ještě tři. Startovalo se prakticky z bivaku v Iquique a nejlepší kamiony už se mohou těšit výhodě startu v kombinovaném pořadí s osobními vozy, takže se na trati v otevřených prostorech rovnoměrně rozmístí. Aleš začal tentokrát mírně zadrženě, když na 2. waypointu ztrácel na vedoucího Kabirova kolo 6 minut a před sebou měl na 5. místě i Nikolajeva. Poté však začal zvolna dotahovat, ale i ruští piloti si své pořadí několikrát vyměnili.
Taktická bitva v plném tempu uprostřed nehostinné krajiny vrcholila. V závěrečné čtvrtině etapy začali Aleš s Čaginem zvolna stahovat Kabirovův náskok, až se mu přiblížili na vzdálenost pod jednu minutu. Zatímco Aleš v útoku pokračoval a zakrátko Kabirova předjel, Čagin se zdržel opravou defektu a vzniklé patnáctiminutové manko dokázal do cíle ještě o třetinu stáhnout. Aleš Loprais mezitím náskok na Kabirova natáhl až na 3:55 minuty.
V celkovém pořadí zůstává vše při starém. Nicméně rozestupy mezi Kabirovem, druhým Čaginem a třetím Lopraisem se ještě zmenšily, Aleš na Čagina ztrácí již jen dvě minuty. Další v pořadí dojely Kamazy Nikolajeva a Mardějeva, už s větší ztrátou, zatímco Němec Franz Echter na MANu na 6. místě ztratil již přes hodinu. První desítka utrpěla další ztrátu kamionu širší špičky, bohužel opět Tatry, tentokrát Brazilce Andrého Azeveda. Dá se očekávat, že tak, jako to bývá v etapách před dnem volna, bude velká spousta účastníků dojíždět až v pozdních hodinách s velkými časovými rozestupy.
Pro statistiky připomínáme, že se jedná o Alešovo druhé etapové vítězství na Dakaru. To první bylo v etapě Kayes-Tambacounda na Dakaru 2007 a bylo tehdy jedním z pilířů na překvapivé, ale systematické cestě k bronzové příčce v dakarském cíli.
Umístění Aleše Lopraise v Rallye Dakar 2011:
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.