Výborně! Aleš Loprais vítězí v 6. etapě před dnem volna!

Loprais, Aleš - Holáň, Milan - Kalina, Josef
Loprais, Aleš - Holáň, Milan - Kalina, Josef, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 8. ledna 2011 10:59
Sdílej:

Etapy před dnem volna bývají většinou drakonické, v té letošní po boji Aleš Loprais poráží oba Kamazy a upevňuje si celkové 3. místo.

Pořadatelé přirpravili v etapě z Iquique do Ariky (na hranicích Chile s Peru) další opravdu výživné menu v absolutní pustině plné dun a prachu feš-feš, zkrátka typická etapa v Atacamě, jaké letošní dakar po dnu volna nabídne ještě tři. Startovalo se prakticky z bivaku v Iquique a nejlepší kamiony už se mohou těšit výhodě startu v kombinovaném pořadí s osobními vozy, takže se na trati v otevřených prostorech rovnoměrně rozmístí. Aleš začal tentokrát mírně zadrženě, když na 2. waypointu ztrácel na vedoucího Kabirova kolo 6 minut a před sebou měl na 5. místě i Nikolajeva. Poté však začal zvolna dotahovat, ale i ruští piloti si své pořadí několikrát vyměnili.

Taktická bitva v plném tempu uprostřed nehostinné krajiny vrcholila. V závěrečné čtvrtině etapy začali Aleš s Čaginem zvolna stahovat Kabirovův náskok, až se mu přiblížili na vzdálenost pod jednu minutu. Zatímco Aleš v útoku pokračoval a zakrátko Kabirova předjel, Čagin se zdržel opravou defektu a vzniklé patnáctiminutové manko dokázal do cíle ještě o třetinu stáhnout. Aleš Loprais mezitím náskok na Kabirova natáhl až na 3:55 minuty.

V celkovém pořadí zůstává vše při starém. Nicméně rozestupy mezi Kabirovem, druhým Čaginem a třetím Lopraisem se ještě zmenšily, Aleš na Čagina ztrácí již jen dvě minuty. Další v pořadí dojely Kamazy Nikolajeva a Mardějeva, už s větší ztrátou, zatímco Němec Franz Echter na MANu na 6. místě ztratil již přes hodinu. První desítka utrpěla další ztrátu kamionu širší špičky, bohužel opět Tatry, tentokrát Brazilce Andrého Azeveda. Dá se očekávat, že tak, jako to bývá v etapách před dnem volna, bude velká spousta účastníků dojíždět až v pozdních hodinách s velkými časovými rozestupy.

Pro statistiky připomínáme, že se jedná o Alešovo druhé etapové vítězství na Dakaru. To první bylo v etapě Kayes-Tambacounda na Dakaru 2007 a bylo tehdy jedním z pilířů na překvapivé, ale systematické cestě k bronzové příčce v dakarském cíli.

Umístění Aleše Lopraise v Rallye Dakar 2011:

   

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.