Čtvrtá etapa do Calamy zavedla závodníky na území Chile. Aleš Loprais získal za dvojicí Čagin-Kabirov opět třetí místo a upevnil si bronzovou příčku.
Atacama je tady. Čtvrtou etapou do Calamy se soutěžící dostali na její pomezí. Ještě předtím však museli vyrazit už ráno, aby překročili andský průsmyk Paso de Jama ve výšce 4800 metrůnad mořem. Po 500 kilometrech spojovačky tak následoval 207 kilometrů dlouhý, poměrně dost rychlý, prašný rychlostní test. Jeho poměrně velká část se odehrála v nadmořské výšce nad 3000 metrů a start probíhal na gigantické náhorní planině ve výšce 3400 metrů.Etapa se pro Aleše nesla v duchu té předchozí. Snažil se udržovat kontakt s dvojicí Kamazů vepředu, ale oba ruští piloti neustále mírně navyšovali svůj náskok. Zejména Čagin citelně ujížděl i svému kolegovi a v cíli atakoval první desítku mezi všemi automobily. Za Alešem mezitím sváděli těsnou bitvu na dálku Echter a Nikolajev, na jednom z průjezdních bodů se dokonce Echter Alešovi přiblížil na pouhou jednu sekundu. Poté se však od něj frenštátský pilot odpoutal a dojel si pro bronzovou příčku se ztrátou necelých 6 minut na vítězného Čagina, pro nějž to bylo už 59.etapové vítězství na Rallye Dakar."Dnes to bylo po boji opět třetí místo. Na trati po přejezdu hor byla spousta děr, skoků a našel se i tradiční chilský fešfeš. Předjíždění osobáků bylo malé peklo,ale od zítřka už pojedeme podle pořadí s osobními vozy. Hlavně jsme stále teprve někde ve třetině soutěže, cesta je ještě dlouhá. Dnes jsme ve 150kilometrové rychlosti chytili defekt, byl to slušný adrenalin, udržet těch našich devět tun na pistě. Umístění věnuji na dálku svému strýci Karlovi, dodal k etapě Aleš.Aleš si s přehledem udržel za sebou Echtera s Nikolajevem, kteří jsou v celkovém pořadí už více než půl hodiny za ním, na druhou stranu však připraveni kdykoli využít jakékoli nabídnuté příležitosti. Za nimi ještě neřekl poslední slovo André de Azevedo (vyhoupl se během čtvrté etapy z osmé pozice na šestou) a celý kamazovský tým jistí z osmého místa Mardějev. Pozice v první desítce stále úspěšně okupuje trojice pilotů hlandských týmů de Rooy a MAN VEKA. Vůbec pořadí druhé poloviny první desítky e podobně zajímavé velmi těsnými časovými rozestupy jako stav v čele závodu.Sledujte sestřihy z Rallye dakar na obrazovkách ČT4 Sport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.