Čtvrtá etapa do Calamy zavedla závodníky na území Chile. Aleš Loprais získal za dvojicí Čagin-Kabirov opět třetí místo a upevnil si bronzovou příčku.
Atacama je tady. Čtvrtou etapou do Calamy se soutěžící dostali na její pomezí. Ještě předtím však museli vyrazit už ráno, aby překročili andský průsmyk Paso de Jama ve výšce 4800 metrůnad mořem. Po 500 kilometrech spojovačky tak následoval 207 kilometrů dlouhý, poměrně dost rychlý, prašný rychlostní test. Jeho poměrně velká část se odehrála v nadmořské výšce nad 3000 metrů a start probíhal na gigantické náhorní planině ve výšce 3400 metrů.Etapa se pro Aleše nesla v duchu té předchozí. Snažil se udržovat kontakt s dvojicí Kamazů vepředu, ale oba ruští piloti neustále mírně navyšovali svůj náskok. Zejména Čagin citelně ujížděl i svému kolegovi a v cíli atakoval první desítku mezi všemi automobily. Za Alešem mezitím sváděli těsnou bitvu na dálku Echter a Nikolajev, na jednom z průjezdních bodů se dokonce Echter Alešovi přiblížil na pouhou jednu sekundu. Poté se však od něj frenštátský pilot odpoutal a dojel si pro bronzovou příčku se ztrátou necelých 6 minut na vítězného Čagina, pro nějž to bylo už 59.etapové vítězství na Rallye Dakar."Dnes to bylo po boji opět třetí místo. Na trati po přejezdu hor byla spousta děr, skoků a našel se i tradiční chilský fešfeš. Předjíždění osobáků bylo malé peklo,ale od zítřka už pojedeme podle pořadí s osobními vozy. Hlavně jsme stále teprve někde ve třetině soutěže, cesta je ještě dlouhá. Dnes jsme ve 150kilometrové rychlosti chytili defekt, byl to slušný adrenalin, udržet těch našich devět tun na pistě. Umístění věnuji na dálku svému strýci Karlovi, dodal k etapě Aleš.Aleš si s přehledem udržel za sebou Echtera s Nikolajevem, kteří jsou v celkovém pořadí už více než půl hodiny za ním, na druhou stranu však připraveni kdykoli využít jakékoli nabídnuté příležitosti. Za nimi ještě neřekl poslední slovo André de Azevedo (vyhoupl se během čtvrté etapy z osmé pozice na šestou) a celý kamazovský tým jistí z osmého místa Mardějev. Pozice v první desítce stále úspěšně okupuje trojice pilotů hlandských týmů de Rooy a MAN VEKA. Vůbec pořadí druhé poloviny první desítky e podobně zajímavé velmi těsnými časovými rozestupy jako stav v čele závodu.Sledujte sestřihy z Rallye dakar na obrazovkách ČT4 Sport.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?