I ve čtvrté etapě Aleš Loprais na pomyslném pódiu

Loprais, Aleš - Holáň, Milan - Kalina, Josef
Loprais, Aleš - Holáň, Milan - Kalina, Josef, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 6. ledna 2011 09:10
Sdílej:

Čtvrtá etapa do Calamy zavedla závodníky na území Chile. Aleš Loprais získal za dvojicí Čagin-Kabirov opět třetí místo a upevnil si bronzovou příčku.

Atacama je tady. Čtvrtou etapou do Calamy se soutěžící dostali na její pomezí. Ještě předtím však museli vyrazit už ráno, aby překročili andský průsmyk Paso de Jama ve výšce 4800 metrůnad mořem. Po 500 kilometrech spojovačky tak následoval 207 kilometrů dlouhý, poměrně dost rychlý, prašný rychlostní test. Jeho poměrně velká část se odehrála v nadmořské výšce nad 3000 metrů a start probíhal na gigantické náhorní planině ve výšce 3400 metrů.Etapa se pro Aleše nesla v duchu té předchozí. Snažil se udržovat kontakt s dvojicí Kamazů vepředu, ale oba ruští piloti neustále mírně navyšovali svůj náskok. Zejména Čagin citelně ujížděl i svému kolegovi a v cíli atakoval první desítku mezi všemi automobily. Za Alešem mezitím sváděli těsnou bitvu na dálku Echter a Nikolajev, na jednom z průjezdních bodů se dokonce Echter Alešovi přiblížil na pouhou jednu sekundu. Poté se však od něj frenštátský pilot odpoutal a dojel si pro bronzovou příčku se ztrátou necelých 6 minut na vítězného Čagina, pro nějž to bylo už 59.etapové vítězství na Rallye Dakar."Dnes to bylo po boji opět třetí místo. Na trati po přejezdu hor byla spousta děr, skoků a našel se i tradiční chilský fešfeš. Předjíždění osobáků bylo malé peklo,ale od zítřka už pojedeme podle pořadí s osobními vozy. Hlavně jsme stále teprve někde ve třetině soutěže, cesta je ještě dlouhá. Dnes jsme ve 150kilometrové rychlosti chytili defekt, byl to slušný adrenalin, udržet těch našich devět tun na pistě. Umístění věnuji na dálku svému strýci Karlovi, dodal k etapě Aleš.Aleš si s přehledem udržel za sebou Echtera s Nikolajevem, kteří jsou v celkovém pořadí už více než půl hodiny za ním, na druhou stranu však připraveni kdykoli využít jakékoli nabídnuté příležitosti. Za nimi ještě neřekl poslední slovo André de Azevedo (vyhoupl se během čtvrté etapy z osmé pozice na šestou) a celý kamazovský tým jistí z osmého místa Mardějev. Pozice v první desítce stále úspěšně okupuje trojice pilotů hlandských týmů de Rooy a MAN VEKA. Vůbec pořadí druhé poloviny první desítky e podobně zajímavé velmi těsnými časovými rozestupy jako stav v čele závodu.Sledujte sestřihy z Rallye dakar na obrazovkách ČT4 Sport.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.