Po dvou druhých místech dojíždí Aleš ve třetí etapě těsně třetí, o pouhých 5 sekund za Kabirovem, do vedení jde Čagin
Etapa ze San Miguel de Tucumán do San Salvador de Jujuy byla další z řady úplně nových. Kamiony měly denní menu přece jen kratší, neboť denní speciálka byla rozdělena na dvě části, opět s motocyklovým úsekem vyměřeným jinde. Pořadatelé do druhého úseku kamiony nepustili vzhledem k průjezdům lesními cestami, do nichž sahají mohutné větve stromů, které by vysoké stroje mohly závažně poškodit.
Průběh dle průjezdů waypointy už nabídl tradiční menu, tedy souboj trojice Čagin, Kabirov, Loprais. Zatímco Šestinásobný dakarský vítěz Čagin vyrazil kupředu jako blesk a po celou speciálku utěšeně kousek po kousku budoval své vedení, Aleš se od prvního waypointu držel na druhém místě. Jeho náskok na Kabirova se pohyboval v rozmezí 20-40 sekund. Až v samotném závěru Rus „zatáhl“ a upevnil si růběžné druhé místo o směšných 14 sekund. Právě velmi těsné časové rozestupy jsou anomálií soutěže kaminů a pravým opakem loňského ročníku, který ovšem nabídl na rozdíl od letoška duny už ve třetí etapě.
"Dnes to byla jedna z nejkrásnějších etap, jakých jsem se kdy zúčastnil. Prostředí bylo jako z románů Karla Maye, od zelených stepí, přes červená pohoří až po jezera a stepi se stády lam, k tomu navíc vysoké převýšení. Od počátku jsme se honili s Rusem Kabirovem, dojeli jsme ho na dohled a udržovali si zhruba půlminutový náskok. V závěru etapy jsme se ovšem zapletli mezi pomalejší osobní vozy, které hodně prášily. Nechtěli jsme absolvovat riskantní předjížděcí manévr, takže nám Kabirov trochu ujel, ale i tak jsme spokojeni. Zítra nás čekají Andy a za nimi Atacama,, teprve ta dá pravý rozměr a náročnost dakarským etapám. Budeme se snažit bojovat dál," řekl k etapě Aleš Loprais.
Za Kabirovem dojel sprintující Nikolajev s Mardějevem v zádech, pátý byl tradičně spolehlivý Echter, který zatím zastiňuje stájového kolegu Van Vlieta is kamionem trochu starší specifikace bez posunutého motoru. Spolehlivě dojely také dva vozy týmu de Rooy, zatímco André Azevedo utrpěl první menší, nikoli však významnou ztrátu.
Sledujte sestřihy z Rallye dakar na obrazovkách ČT4 Sport.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?