Do třetice všeho dobrého, 3.místo Aleše Lopraise

Loprais, Aleš - Holáň, Milan - Kalina, Josef
Loprais, Aleš - Holáň, Milan - Kalina, Josef, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 5. ledna 2011 16:32
Sdílej:

Po dvou druhých místech dojíždí Aleš ve třetí etapě těsně třetí, o pouhých 5 sekund za Kabirovem, do vedení jde Čagin

Etapa ze San Miguel de Tucumán do San Salvador de Jujuy byla další z řady úplně nových. Kamiony měly denní menu přece jen kratší, neboť denní speciálka byla rozdělena na dvě části, opět s motocyklovým úsekem vyměřeným jinde. Pořadatelé do druhého úseku kamiony nepustili vzhledem k průjezdům lesními cestami, do nichž sahají mohutné větve stromů, které by vysoké stroje mohly závažně poškodit.

Průběh dle průjezdů waypointy už nabídl tradiční menu, tedy souboj trojice Čagin, Kabirov, Loprais. Zatímco Šestinásobný dakarský vítěz Čagin vyrazil kupředu jako blesk a po celou speciálku utěšeně kousek po kousku budoval své vedení, Aleš se od prvního waypointu držel na druhém místě. Jeho náskok na Kabirova se pohyboval v rozmezí 20-40 sekund. Až v samotném závěru Rus „zatáhl“ a upevnil si růběžné druhé místo o směšných 14 sekund. Právě velmi těsné časové rozestupy jsou anomálií soutěže kaminů a pravým opakem loňského ročníku, který ovšem nabídl na rozdíl od letoška duny už ve třetí etapě.

"Dnes to byla jedna z nejkrásnějších etap, jakých jsem se kdy zúčastnil. Prostředí bylo jako z románů Karla Maye, od zelených stepí, přes červená pohoří až po jezera a stepi se stády lam, k tomu navíc vysoké převýšení. Od počátku jsme se honili s Rusem Kabirovem, dojeli jsme ho na dohled a udržovali si zhruba půlminutový náskok. V závěru etapy jsme se ovšem zapletli mezi pomalejší osobní vozy, které hodně prášily. Nechtěli jsme absolvovat riskantní předjížděcí manévr, takže nám Kabirov trochu ujel, ale i tak jsme spokojeni. Zítra nás čekají Andy a za nimi Atacama,, teprve ta dá pravý rozměr a náročnost dakarským etapám. Budeme se snažit bojovat dál," řekl k etapě Aleš Loprais.

Za Kabirovem dojel sprintující Nikolajev s Mardějevem v zádech, pátý byl tradičně spolehlivý Echter, který zatím zastiňuje stájového kolegu Van Vlieta is kamionem trochu starší specifikace bez posunutého motoru. Spolehlivě dojely také dva vozy týmu de Rooy, zatímco André Azevedo utrpěl první menší, nikoli však významnou ztrátu.

Sledujte sestřihy z Rallye dakar na obrazovkách ČT4 Sport.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.