Po dvou druhých místech dojíždí Aleš ve třetí etapě těsně třetí, o pouhých 5 sekund za Kabirovem, do vedení jde Čagin
Etapa ze San Miguel de Tucumán do San Salvador de Jujuy byla další z řady úplně nových. Kamiony měly denní menu přece jen kratší, neboť denní speciálka byla rozdělena na dvě části, opět s motocyklovým úsekem vyměřeným jinde. Pořadatelé do druhého úseku kamiony nepustili vzhledem k průjezdům lesními cestami, do nichž sahají mohutné větve stromů, které by vysoké stroje mohly závažně poškodit.
Průběh dle průjezdů waypointy už nabídl tradiční menu, tedy souboj trojice Čagin, Kabirov, Loprais. Zatímco Šestinásobný dakarský vítěz Čagin vyrazil kupředu jako blesk a po celou speciálku utěšeně kousek po kousku budoval své vedení, Aleš se od prvního waypointu držel na druhém místě. Jeho náskok na Kabirova se pohyboval v rozmezí 20-40 sekund. Až v samotném závěru Rus „zatáhl“ a upevnil si růběžné druhé místo o směšných 14 sekund. Právě velmi těsné časové rozestupy jsou anomálií soutěže kaminů a pravým opakem loňského ročníku, který ovšem nabídl na rozdíl od letoška duny už ve třetí etapě.
"Dnes to byla jedna z nejkrásnějších etap, jakých jsem se kdy zúčastnil. Prostředí bylo jako z románů Karla Maye, od zelených stepí, přes červená pohoří až po jezera a stepi se stády lam, k tomu navíc vysoké převýšení. Od počátku jsme se honili s Rusem Kabirovem, dojeli jsme ho na dohled a udržovali si zhruba půlminutový náskok. V závěru etapy jsme se ovšem zapletli mezi pomalejší osobní vozy, které hodně prášily. Nechtěli jsme absolvovat riskantní předjížděcí manévr, takže nám Kabirov trochu ujel, ale i tak jsme spokojeni. Zítra nás čekají Andy a za nimi Atacama,, teprve ta dá pravý rozměr a náročnost dakarským etapám. Budeme se snažit bojovat dál," řekl k etapě Aleš Loprais.
Za Kabirovem dojel sprintující Nikolajev s Mardějevem v zádech, pátý byl tradičně spolehlivý Echter, který zatím zastiňuje stájového kolegu Van Vlieta is kamionem trochu starší specifikace bez posunutého motoru. Spolehlivě dojely také dva vozy týmu de Rooy, zatímco André Azevedo utrpěl první menší, nikoli však významnou ztrátu.
Sledujte sestřihy z Rallye dakar na obrazovkách ČT4 Sport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.