Do třetice všeho dobrého, 3.místo Aleše Lopraise

Loprais, Aleš - Holáň, Milan - Kalina, Josef
Loprais, Aleš - Holáň, Milan - Kalina, Josef, foto: www.loprais.cz
Jiří Vintr 5. ledna 2011 16:32
Sdílej:

Po dvou druhých místech dojíždí Aleš ve třetí etapě těsně třetí, o pouhých 5 sekund za Kabirovem, do vedení jde Čagin

Etapa ze San Miguel de Tucumán do San Salvador de Jujuy byla další z řady úplně nových. Kamiony měly denní menu přece jen kratší, neboť denní speciálka byla rozdělena na dvě části, opět s motocyklovým úsekem vyměřeným jinde. Pořadatelé do druhého úseku kamiony nepustili vzhledem k průjezdům lesními cestami, do nichž sahají mohutné větve stromů, které by vysoké stroje mohly závažně poškodit.

Průběh dle průjezdů waypointy už nabídl tradiční menu, tedy souboj trojice Čagin, Kabirov, Loprais. Zatímco Šestinásobný dakarský vítěz Čagin vyrazil kupředu jako blesk a po celou speciálku utěšeně kousek po kousku budoval své vedení, Aleš se od prvního waypointu držel na druhém místě. Jeho náskok na Kabirova se pohyboval v rozmezí 20-40 sekund. Až v samotném závěru Rus „zatáhl“ a upevnil si růběžné druhé místo o směšných 14 sekund. Právě velmi těsné časové rozestupy jsou anomálií soutěže kaminů a pravým opakem loňského ročníku, který ovšem nabídl na rozdíl od letoška duny už ve třetí etapě.

"Dnes to byla jedna z nejkrásnějších etap, jakých jsem se kdy zúčastnil. Prostředí bylo jako z románů Karla Maye, od zelených stepí, přes červená pohoří až po jezera a stepi se stády lam, k tomu navíc vysoké převýšení. Od počátku jsme se honili s Rusem Kabirovem, dojeli jsme ho na dohled a udržovali si zhruba půlminutový náskok. V závěru etapy jsme se ovšem zapletli mezi pomalejší osobní vozy, které hodně prášily. Nechtěli jsme absolvovat riskantní předjížděcí manévr, takže nám Kabirov trochu ujel, ale i tak jsme spokojeni. Zítra nás čekají Andy a za nimi Atacama,, teprve ta dá pravý rozměr a náročnost dakarským etapám. Budeme se snažit bojovat dál," řekl k etapě Aleš Loprais.

Za Kabirovem dojel sprintující Nikolajev s Mardějevem v zádech, pátý byl tradičně spolehlivý Echter, který zatím zastiňuje stájového kolegu Van Vlieta is kamionem trochu starší specifikace bez posunutého motoru. Spolehlivě dojely také dva vozy týmu de Rooy, zatímco André Azevedo utrpěl první menší, nikoli však významnou ztrátu.

Sledujte sestřihy z Rallye dakar na obrazovkách ČT4 Sport.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?