Stéphane Peterhansel bude na letošním Dakaru bojovat o svoje čtvrté vítězství v kategorii automobilů a celkově již desáté. Bude však jeho BMW X3CC německého týmu X-raid stačit na tovární Volkswageny?
Vedle továrních suverénů posledních pouštních soutěží automobilky VW se mezi favority automobilové kategorie na Dakru 2011 bude řadit i německý tým X-raid. Ten nastupuje již tradičně s vozy BMW X3CC, kterých do pouště vyšle hned šest, a zbrusu novým speciálem Mini All4 Racing. Očekává se, že nejrychlejším ze stáje by měl být Francouz Stéphane Peterhansel.
Sám Peterhansel byl před soutěží optimistický: "Celý rok jsme vůz testovali, tvrdě trénovali a snažili docílit vysoké úrovně. Minulý rok bylo auto velmi dobré. Tento rok citím, že vůz je ještě silnější, a budeme schopni svést dobrou bitvu s Volkswageny."
BMW již svou rychlost ukázali, loni je však srážela spolehlivost. Podařilo se týmu problémy odstranit? "Minulý rok jsem měl již v první etapě problém s brzdami a ztratil jsem spoustu času," pokračuje Peterhansel. "Myslím, že bez tohoto problému bychom mohli hodně zatlačit a dobře odstartovat. Když byla soutěž ještě v Africe, bylo pro mě plánování strategie jednodušší. Mauritanie mi seděla. Zde je soutěž rychlejší a odstupy vozů jsou menší, ale budu startovat mezi Sainzem a Al-Attiyahem a to bude pro mě v první etapě dobrá pozice."
Zdroj: X-raid
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?