Stéphane Peterhansel bude na letošním Dakaru bojovat o svoje čtvrté vítězství v kategorii automobilů a celkově již desáté. Bude však jeho BMW X3CC německého týmu X-raid stačit na tovární Volkswageny?
Vedle továrních suverénů posledních pouštních soutěží automobilky VW se mezi favority automobilové kategorie na Dakru 2011 bude řadit i německý tým X-raid. Ten nastupuje již tradičně s vozy BMW X3CC, kterých do pouště vyšle hned šest, a zbrusu novým speciálem Mini All4 Racing. Očekává se, že nejrychlejším ze stáje by měl být Francouz Stéphane Peterhansel.
Sám Peterhansel byl před soutěží optimistický: "Celý rok jsme vůz testovali, tvrdě trénovali a snažili docílit vysoké úrovně. Minulý rok bylo auto velmi dobré. Tento rok citím, že vůz je ještě silnější, a budeme schopni svést dobrou bitvu s Volkswageny."
BMW již svou rychlost ukázali, loni je však srážela spolehlivost. Podařilo se týmu problémy odstranit? "Minulý rok jsem měl již v první etapě problém s brzdami a ztratil jsem spoustu času," pokračuje Peterhansel. "Myslím, že bez tohoto problému bychom mohli hodně zatlačit a dobře odstartovat. Když byla soutěž ještě v Africe, bylo pro mě plánování strategie jednodušší. Mauritanie mi seděla. Zde je soutěž rychlejší a odstupy vozů jsou menší, ale budu startovat mezi Sainzem a Al-Attiyahem a to bude pro mě v první etapě dobrá pozice."
Zdroj: X-raid
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.