Ne vždy se zadaří: problémy ve 4. etapě srážejí Aleše Lopraise na 6. místo

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 15. září 2010 21:00
Sdílej:

Po výborném výkonu ve 3. etapě přišla studená sprcha o den později, navigační a technické trable znamenají pád v celkovém pořadí.

Aleš startoval do etapy do Volgogradu jako druhý a mělo jít konečně o etapu s vysokým podílem písčitého povrchu, navíc na členitém a rozbitém povrchu se měly projevit přednosti tatrováckého podvozku. Zaúřadovaly však jiné faktory. Alešově posádce se v navigační spleti (i vítězný Kabirov přiznal, že navigačně byla etapa ještě složitější než den předtím) nepodařilo najít jeden zze skrytých průjezdních GPS bodů, tzv. waypoint a pod hrozbou penalizace bylo třeba jej hledat. Trvalo to nekonečné minuty navíc, ale nakonec se podařilo. Bohužel, problémy se v mezidobí vršily. "Když jsme hledali ztracený průjezdní bod, v měkkém písku jsme svlékli podhuštěnou pneumatiku a museli se dát do práce, v takovém terénu je vše složitější," líčil po dojezdu Aleš Loprais.           Přitom etapa to byla jako víno, tři stovky speciálních kilometrů na písečném podkladu ve zrádných, i když nízkých dunách. "Neskutečná rozbíječka, ale takový terén Tatře přesně vyhovuje, plno děr, velbludí tráva, výmoly. Dnes nás všechny strašně bolí záda, k hedvábnosti měla tahle stezka opravdu daleko. Byla to snad jedna z nejhorších etap, jestli ne vůbec nejhorší, jaké jsem kdy jel. A zítra to má být ještě těžší, tak uvidíme. Bohužel, dnes jsme si to prohráli sami, ale ztráta na třetí místo není při množství písečných terénů, které nás ještě čekají, nijak tragická. Uděláme maximum pro to, abychom pořadím ještě zamíchali."A tak úřadovaly Kamazy, Kabirov prolétl etapu jako vítr a v těsném sledu za ním Nikolajev s Čaginem. Proti třetí etapě zabodovali Echter a Vila Roca, kteří plně využili potenciály svých lehkých vozů na měkkém písečném podkladu. Naopak tradiční de Rooyův domestik Hugo Duisters položil poměrně školácky kamion na bok přímo před televizními kamerami a ztratil další téměř dvě hodiny. Pátá etapa do Astrachani volně naváže na čtvrtou, závodníky čeká znovu písek a duny, soutěž bude jistě ještěhodně zajímavá.Sledujte sestřih etapy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport a na kanále Slovenské televiza STV3 (na webu televize www.stv.sk kliknutím na symbol kanálu vpravo nahoře pro live vysílání dle TV programu).Jiří VintrVýsledky 4. etapy, Lipeck - Volgograd, speciálka 302 km: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  03:35:01 2.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326 +0:02:50 3.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326-9 +0:02:56 4.  204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:14:54 5.  203  Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd   E/NL  Iveco Trakker 4x4 +0:17:51 6.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:25:52 7.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326 +0:26:31 8.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:38:57 9.  212  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans  B  MAN TGA 18.480 +0:46:01 10.  216  Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov  RUS  Kamaz 4911  +1:04:04Průběžné výsledky po 4. etapě: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  08:57:39 2.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov   RUS  Kamaz 4326-9 +0:12:45 3.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326 +0:16:51 4.  204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:43:28 5.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326 +0:46:38 6.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:54:18 7.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:58:51 8.  209  Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper  D  MAN TGA 18.480  +1:59:12 9.  216  Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov  RUS  Kamaz 4911  +2:06:22 10.  211  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +2:19:47

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.