Ne vždy se zadaří: problémy ve 4. etapě srážejí Aleše Lopraise na 6. místo

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 15. září 2010 21:00
Sdílej:

Po výborném výkonu ve 3. etapě přišla studená sprcha o den později, navigační a technické trable znamenají pád v celkovém pořadí.

Aleš startoval do etapy do Volgogradu jako druhý a mělo jít konečně o etapu s vysokým podílem písčitého povrchu, navíc na členitém a rozbitém povrchu se měly projevit přednosti tatrováckého podvozku. Zaúřadovaly však jiné faktory. Alešově posádce se v navigační spleti (i vítězný Kabirov přiznal, že navigačně byla etapa ještě složitější než den předtím) nepodařilo najít jeden zze skrytých průjezdních GPS bodů, tzv. waypoint a pod hrozbou penalizace bylo třeba jej hledat. Trvalo to nekonečné minuty navíc, ale nakonec se podařilo. Bohužel, problémy se v mezidobí vršily. "Když jsme hledali ztracený průjezdní bod, v měkkém písku jsme svlékli podhuštěnou pneumatiku a museli se dát do práce, v takovém terénu je vše složitější," líčil po dojezdu Aleš Loprais.           Přitom etapa to byla jako víno, tři stovky speciálních kilometrů na písečném podkladu ve zrádných, i když nízkých dunách. "Neskutečná rozbíječka, ale takový terén Tatře přesně vyhovuje, plno děr, velbludí tráva, výmoly. Dnes nás všechny strašně bolí záda, k hedvábnosti měla tahle stezka opravdu daleko. Byla to snad jedna z nejhorších etap, jestli ne vůbec nejhorší, jaké jsem kdy jel. A zítra to má být ještě těžší, tak uvidíme. Bohužel, dnes jsme si to prohráli sami, ale ztráta na třetí místo není při množství písečných terénů, které nás ještě čekají, nijak tragická. Uděláme maximum pro to, abychom pořadím ještě zamíchali."A tak úřadovaly Kamazy, Kabirov prolétl etapu jako vítr a v těsném sledu za ním Nikolajev s Čaginem. Proti třetí etapě zabodovali Echter a Vila Roca, kteří plně využili potenciály svých lehkých vozů na měkkém písečném podkladu. Naopak tradiční de Rooyův domestik Hugo Duisters položil poměrně školácky kamion na bok přímo před televizními kamerami a ztratil další téměř dvě hodiny. Pátá etapa do Astrachani volně naváže na čtvrtou, závodníky čeká znovu písek a duny, soutěž bude jistě ještěhodně zajímavá.Sledujte sestřih etapy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport a na kanále Slovenské televiza STV3 (na webu televize www.stv.sk kliknutím na symbol kanálu vpravo nahoře pro live vysílání dle TV programu).Jiří VintrVýsledky 4. etapy, Lipeck - Volgograd, speciálka 302 km: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  03:35:01 2.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326 +0:02:50 3.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326-9 +0:02:56 4.  204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:14:54 5.  203  Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd   E/NL  Iveco Trakker 4x4 +0:17:51 6.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:25:52 7.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326 +0:26:31 8.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:38:57 9.  212  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans  B  MAN TGA 18.480 +0:46:01 10.  216  Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov  RUS  Kamaz 4911  +1:04:04Průběžné výsledky po 4. etapě: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  08:57:39 2.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov   RUS  Kamaz 4326-9 +0:12:45 3.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326 +0:16:51 4.  204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:43:28 5.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326 +0:46:38 6.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:54:18 7.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:58:51 8.  209  Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper  D  MAN TGA 18.480  +1:59:12 9.  216  Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov  RUS  Kamaz 4911  +2:06:22 10.  211  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +2:19:47

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.