Po výborném výkonu ve 3. etapě přišla studená sprcha o den později, navigační a technické trable znamenají pád v celkovém pořadí.
Aleš startoval do etapy do Volgogradu jako druhý a mělo jít konečně o etapu s vysokým podílem písčitého povrchu, navíc na členitém a rozbitém povrchu se měly projevit přednosti tatrováckého podvozku. Zaúřadovaly však jiné faktory. Alešově posádce se v navigační spleti (i vítězný Kabirov přiznal, že navigačně byla etapa ještě složitější než den předtím) nepodařilo najít jeden zze skrytých průjezdních GPS bodů, tzv. waypoint a pod hrozbou penalizace bylo třeba jej hledat. Trvalo to nekonečné minuty navíc, ale nakonec se podařilo. Bohužel, problémy se v mezidobí vršily. "Když jsme hledali ztracený průjezdní bod, v měkkém písku jsme svlékli podhuštěnou pneumatiku a museli se dát do práce, v takovém terénu je vše složitější," líčil po dojezdu Aleš Loprais. Přitom etapa to byla jako víno, tři stovky speciálních kilometrů na písečném podkladu ve zrádných, i když nízkých dunách. "Neskutečná rozbíječka, ale takový terén Tatře přesně vyhovuje, plno děr, velbludí tráva, výmoly. Dnes nás všechny strašně bolí záda, k hedvábnosti měla tahle stezka opravdu daleko. Byla to snad jedna z nejhorších etap, jestli ne vůbec nejhorší, jaké jsem kdy jel. A zítra to má být ještě těžší, tak uvidíme. Bohužel, dnes jsme si to prohráli sami, ale ztráta na třetí místo není při množství písečných terénů, které nás ještě čekají, nijak tragická. Uděláme maximum pro to, abychom pořadím ještě zamíchali."A tak úřadovaly Kamazy, Kabirov prolétl etapu jako vítr a v těsném sledu za ním Nikolajev s Čaginem. Proti třetí etapě zabodovali Echter a Vila Roca, kteří plně využili potenciály svých lehkých vozů na měkkém písečném podkladu. Naopak tradiční de Rooyův domestik Hugo Duisters položil poměrně školácky kamion na bok přímo před televizními kamerami a ztratil další téměř dvě hodiny. Pátá etapa do Astrachani volně naváže na čtvrtou, závodníky čeká znovu písek a duny, soutěž bude jistě ještěhodně zajímavá.Sledujte sestřih etapy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport a na kanále Slovenské televiza STV3 (na webu televize www.stv.sk kliknutím na symbol kanálu vpravo nahoře pro live vysílání dle TV programu).Jiří VintrVýsledky 4. etapy, Lipeck - Volgograd, speciálka 302 km: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 03:35:01 2. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:02:50 3. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:02:56 4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:14:54 5. 203 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd E/NL Iveco Trakker 4x4 +0:17:51 6. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:25:52 7. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:26:31 8. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:38:57 9. 212 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B MAN TGA 18.480 +0:46:01 10. 216 Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov RUS Kamaz 4911 +1:04:04Průběžné výsledky po 4. etapě: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 08:57:39 2. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:12:45 3. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:16:51 4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:43:28 5. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:46:38 6. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:54:18 7. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:58:51 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +1:59:12 9. 216 Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov RUS Kamaz 4911 +2:06:22 10. 211 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +2:19:47
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?