Ne vždy se zadaří: problémy ve 4. etapě srážejí Aleše Lopraise na 6. místo

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 15. září 2010 21:00
Sdílej:

Po výborném výkonu ve 3. etapě přišla studená sprcha o den později, navigační a technické trable znamenají pád v celkovém pořadí.

Aleš startoval do etapy do Volgogradu jako druhý a mělo jít konečně o etapu s vysokým podílem písčitého povrchu, navíc na členitém a rozbitém povrchu se měly projevit přednosti tatrováckého podvozku. Zaúřadovaly však jiné faktory. Alešově posádce se v navigační spleti (i vítězný Kabirov přiznal, že navigačně byla etapa ještě složitější než den předtím) nepodařilo najít jeden zze skrytých průjezdních GPS bodů, tzv. waypoint a pod hrozbou penalizace bylo třeba jej hledat. Trvalo to nekonečné minuty navíc, ale nakonec se podařilo. Bohužel, problémy se v mezidobí vršily. "Když jsme hledali ztracený průjezdní bod, v měkkém písku jsme svlékli podhuštěnou pneumatiku a museli se dát do práce, v takovém terénu je vše složitější," líčil po dojezdu Aleš Loprais.           Přitom etapa to byla jako víno, tři stovky speciálních kilometrů na písečném podkladu ve zrádných, i když nízkých dunách. "Neskutečná rozbíječka, ale takový terén Tatře přesně vyhovuje, plno děr, velbludí tráva, výmoly. Dnes nás všechny strašně bolí záda, k hedvábnosti měla tahle stezka opravdu daleko. Byla to snad jedna z nejhorších etap, jestli ne vůbec nejhorší, jaké jsem kdy jel. A zítra to má být ještě těžší, tak uvidíme. Bohužel, dnes jsme si to prohráli sami, ale ztráta na třetí místo není při množství písečných terénů, které nás ještě čekají, nijak tragická. Uděláme maximum pro to, abychom pořadím ještě zamíchali."A tak úřadovaly Kamazy, Kabirov prolétl etapu jako vítr a v těsném sledu za ním Nikolajev s Čaginem. Proti třetí etapě zabodovali Echter a Vila Roca, kteří plně využili potenciály svých lehkých vozů na měkkém písečném podkladu. Naopak tradiční de Rooyův domestik Hugo Duisters položil poměrně školácky kamion na bok přímo před televizními kamerami a ztratil další téměř dvě hodiny. Pátá etapa do Astrachani volně naváže na čtvrtou, závodníky čeká znovu písek a duny, soutěž bude jistě ještěhodně zajímavá.Sledujte sestřih etapy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport a na kanále Slovenské televiza STV3 (na webu televize www.stv.sk kliknutím na symbol kanálu vpravo nahoře pro live vysílání dle TV programu).Jiří VintrVýsledky 4. etapy, Lipeck - Volgograd, speciálka 302 km: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  03:35:01 2.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326 +0:02:50 3.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326-9 +0:02:56 4.  204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:14:54 5.  203  Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd   E/NL  Iveco Trakker 4x4 +0:17:51 6.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:25:52 7.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326 +0:26:31 8.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:38:57 9.  212  Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans  B  MAN TGA 18.480 +0:46:01 10.  216  Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov  RUS  Kamaz 4911  +1:04:04Průběžné výsledky po 4. etapě: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1.  201  Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev   RUS  Kamaz 4326  08:57:39 2.  205  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov   RUS  Kamaz 4326-9 +0:12:45 3.  210  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov  RUS  Kamaz 4326 +0:16:51 4.  204  Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis  D  MAN TGA 18.480  +0:43:28 5.  208  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov  RUS  Kamaz 4326 +0:46:38 6.  202  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZ/SK  Tatra 815 4x4  +0:54:18 7.  213  Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin  RUS  Kamaz 4326-9  +0:58:51 8.  209  Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper  D  MAN TGA 18.480  +1:59:12 9.  216  Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov  RUS  Kamaz 4911  +2:06:22 10.  211  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +2:19:47

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?