Po výborném výkonu ve 3. etapě přišla studená sprcha o den později, navigační a technické trable znamenají pád v celkovém pořadí.
Aleš startoval do etapy do Volgogradu jako druhý a mělo jít konečně o etapu s vysokým podílem písčitého povrchu, navíc na členitém a rozbitém povrchu se měly projevit přednosti tatrováckého podvozku. Zaúřadovaly však jiné faktory. Alešově posádce se v navigační spleti (i vítězný Kabirov přiznal, že navigačně byla etapa ještě složitější než den předtím) nepodařilo najít jeden zze skrytých průjezdních GPS bodů, tzv. waypoint a pod hrozbou penalizace bylo třeba jej hledat. Trvalo to nekonečné minuty navíc, ale nakonec se podařilo. Bohužel, problémy se v mezidobí vršily. "Když jsme hledali ztracený průjezdní bod, v měkkém písku jsme svlékli podhuštěnou pneumatiku a museli se dát do práce, v takovém terénu je vše složitější," líčil po dojezdu Aleš Loprais. Přitom etapa to byla jako víno, tři stovky speciálních kilometrů na písečném podkladu ve zrádných, i když nízkých dunách. "Neskutečná rozbíječka, ale takový terén Tatře přesně vyhovuje, plno děr, velbludí tráva, výmoly. Dnes nás všechny strašně bolí záda, k hedvábnosti měla tahle stezka opravdu daleko. Byla to snad jedna z nejhorších etap, jestli ne vůbec nejhorší, jaké jsem kdy jel. A zítra to má být ještě těžší, tak uvidíme. Bohužel, dnes jsme si to prohráli sami, ale ztráta na třetí místo není při množství písečných terénů, které nás ještě čekají, nijak tragická. Uděláme maximum pro to, abychom pořadím ještě zamíchali."A tak úřadovaly Kamazy, Kabirov prolétl etapu jako vítr a v těsném sledu za ním Nikolajev s Čaginem. Proti třetí etapě zabodovali Echter a Vila Roca, kteří plně využili potenciály svých lehkých vozů na měkkém písečném podkladu. Naopak tradiční de Rooyův domestik Hugo Duisters položil poměrně školácky kamion na bok přímo před televizními kamerami a ztratil další téměř dvě hodiny. Pátá etapa do Astrachani volně naváže na čtvrtou, závodníky čeká znovu písek a duny, soutěž bude jistě ještěhodně zajímavá.Sledujte sestřih etapy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport a na kanále Slovenské televiza STV3 (na webu televize www.stv.sk kliknutím na symbol kanálu vpravo nahoře pro live vysílání dle TV programu).Jiří VintrVýsledky 4. etapy, Lipeck - Volgograd, speciálka 302 km: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 03:35:01 2. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:02:50 3. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:02:56 4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:14:54 5. 203 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd E/NL Iveco Trakker 4x4 +0:17:51 6. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:25:52 7. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:26:31 8. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:38:57 9. 212 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B MAN TGA 18.480 +0:46:01 10. 216 Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov RUS Kamaz 4911 +1:04:04Průběžné výsledky po 4. etapě: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 08:57:39 2. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:12:45 3. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:16:51 4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:43:28 5. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:46:38 6. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:54:18 7. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:58:51 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +1:59:12 9. 216 Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov RUS Kamaz 4911 +2:06:22 10. 211 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +2:19:47
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?