Po výborném výkonu ve 3. etapě přišla studená sprcha o den později, navigační a technické trable znamenají pád v celkovém pořadí.
Aleš startoval do etapy do Volgogradu jako druhý a mělo jít konečně o etapu s vysokým podílem písčitého povrchu, navíc na členitém a rozbitém povrchu se měly projevit přednosti tatrováckého podvozku. Zaúřadovaly však jiné faktory. Alešově posádce se v navigační spleti (i vítězný Kabirov přiznal, že navigačně byla etapa ještě složitější než den předtím) nepodařilo najít jeden zze skrytých průjezdních GPS bodů, tzv. waypoint a pod hrozbou penalizace bylo třeba jej hledat. Trvalo to nekonečné minuty navíc, ale nakonec se podařilo. Bohužel, problémy se v mezidobí vršily. "Když jsme hledali ztracený průjezdní bod, v měkkém písku jsme svlékli podhuštěnou pneumatiku a museli se dát do práce, v takovém terénu je vše složitější," líčil po dojezdu Aleš Loprais. Přitom etapa to byla jako víno, tři stovky speciálních kilometrů na písečném podkladu ve zrádných, i když nízkých dunách. "Neskutečná rozbíječka, ale takový terén Tatře přesně vyhovuje, plno děr, velbludí tráva, výmoly. Dnes nás všechny strašně bolí záda, k hedvábnosti měla tahle stezka opravdu daleko. Byla to snad jedna z nejhorších etap, jestli ne vůbec nejhorší, jaké jsem kdy jel. A zítra to má být ještě těžší, tak uvidíme. Bohužel, dnes jsme si to prohráli sami, ale ztráta na třetí místo není při množství písečných terénů, které nás ještě čekají, nijak tragická. Uděláme maximum pro to, abychom pořadím ještě zamíchali."A tak úřadovaly Kamazy, Kabirov prolétl etapu jako vítr a v těsném sledu za ním Nikolajev s Čaginem. Proti třetí etapě zabodovali Echter a Vila Roca, kteří plně využili potenciály svých lehkých vozů na měkkém písečném podkladu. Naopak tradiční de Rooyův domestik Hugo Duisters položil poměrně školácky kamion na bok přímo před televizními kamerami a ztratil další téměř dvě hodiny. Pátá etapa do Astrachani volně naváže na čtvrtou, závodníky čeká znovu písek a duny, soutěž bude jistě ještěhodně zajímavá.Sledujte sestřih etapy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport a na kanále Slovenské televiza STV3 (na webu televize www.stv.sk kliknutím na symbol kanálu vpravo nahoře pro live vysílání dle TV programu).Jiří VintrVýsledky 4. etapy, Lipeck - Volgograd, speciálka 302 km: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 03:35:01 2. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:02:50 3. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:02:56 4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:14:54 5. 203 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd E/NL Iveco Trakker 4x4 +0:17:51 6. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:25:52 7. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:26:31 8. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:38:57 9. 212 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B MAN TGA 18.480 +0:46:01 10. 216 Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov RUS Kamaz 4911 +1:04:04Průběžné výsledky po 4. etapě: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 08:57:39 2. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:12:45 3. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:16:51 4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:43:28 5. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:46:38 6. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:54:18 7. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:58:51 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +1:59:12 9. 216 Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov RUS Kamaz 4911 +2:06:22 10. 211 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +2:19:47
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.