Po výborném výkonu ve 3. etapě přišla studená sprcha o den později, navigační a technické trable znamenají pád v celkovém pořadí.
Aleš startoval do etapy do Volgogradu jako druhý a mělo jít konečně o etapu s vysokým podílem písčitého povrchu, navíc na členitém a rozbitém povrchu se měly projevit přednosti tatrováckého podvozku. Zaúřadovaly však jiné faktory. Alešově posádce se v navigační spleti (i vítězný Kabirov přiznal, že navigačně byla etapa ještě složitější než den předtím) nepodařilo najít jeden zze skrytých průjezdních GPS bodů, tzv. waypoint a pod hrozbou penalizace bylo třeba jej hledat. Trvalo to nekonečné minuty navíc, ale nakonec se podařilo. Bohužel, problémy se v mezidobí vršily. "Když jsme hledali ztracený průjezdní bod, v měkkém písku jsme svlékli podhuštěnou pneumatiku a museli se dát do práce, v takovém terénu je vše složitější," líčil po dojezdu Aleš Loprais. Přitom etapa to byla jako víno, tři stovky speciálních kilometrů na písečném podkladu ve zrádných, i když nízkých dunách. "Neskutečná rozbíječka, ale takový terén Tatře přesně vyhovuje, plno děr, velbludí tráva, výmoly. Dnes nás všechny strašně bolí záda, k hedvábnosti měla tahle stezka opravdu daleko. Byla to snad jedna z nejhorších etap, jestli ne vůbec nejhorší, jaké jsem kdy jel. A zítra to má být ještě těžší, tak uvidíme. Bohužel, dnes jsme si to prohráli sami, ale ztráta na třetí místo není při množství písečných terénů, které nás ještě čekají, nijak tragická. Uděláme maximum pro to, abychom pořadím ještě zamíchali."A tak úřadovaly Kamazy, Kabirov prolétl etapu jako vítr a v těsném sledu za ním Nikolajev s Čaginem. Proti třetí etapě zabodovali Echter a Vila Roca, kteří plně využili potenciály svých lehkých vozů na měkkém písečném podkladu. Naopak tradiční de Rooyův domestik Hugo Duisters položil poměrně školácky kamion na bok přímo před televizními kamerami a ztratil další téměř dvě hodiny. Pátá etapa do Astrachani volně naváže na čtvrtou, závodníky čeká znovu písek a duny, soutěž bude jistě ještěhodně zajímavá.Sledujte sestřih etapy Silk Way Rally na televizní stanici Eurosport a na kanále Slovenské televiza STV3 (na webu televize www.stv.sk kliknutím na symbol kanálu vpravo nahoře pro live vysílání dle TV programu).Jiří VintrVýsledky 4. etapy, Lipeck - Volgograd, speciálka 302 km: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 03:35:01 2. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:02:50 3. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:02:56 4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:14:54 5. 203 Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd E/NL Iveco Trakker 4x4 +0:17:51 6. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:25:52 7. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:26:31 8. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:38:57 9. 212 Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B MAN TGA 18.480 +0:46:01 10. 216 Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov RUS Kamaz 4911 +1:04:04Průběžné výsledky po 4. etapě: Poř. St.č. Posádka Nár. Vůz Čas 1. 201 Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 08:57:39 2. 205 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326-9 +0:12:45 3. 210 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:16:51 4. 204 Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGA 18.480 +0:43:28 5. 208 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:46:38 6. 202 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:54:18 7. 213 Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:58:51 8. 209 Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D MAN TGA 18.480 +1:59:12 9. 216 Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov RUS Kamaz 4911 +2:06:22 10. 211 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +2:19:47
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.