Silk Way Rally: Loprais po I.etapě pátý

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 12. září 2010 21:54
Sdílej:

Rally odstartovala a s první etapou přišly i první ostré závodní kilometry a první pohromy favoritů. Alešovi se zlé chvilky naštěstí vyhnuly a drží se na dostřel vedoucích Kamazů.

Rallye odstartovala ráno na Palácovém náměstí v Petrohradu, kousek od legendárního muzea Ermitáž. Na soutěžící, krom dlouhých přesunů, čekala i 86kilometrová speciálka ve vojenském prostoru Luga, s úzkými cestami plnými výmolů, skoků a děr. K nepříjemné trase v lesích, které ani nedaly prostor fotografům, se přidal i vydatný déšť a zima, a tak jen díky písčitému podloží zůstala rozbahněná trať průjezdná. Na trase byl nejrychlejší kvartet elitních jezdců Kamazu, když zvítězil Kabirov o 16 sekund před Čaginem, dále před „mladou puškou“ Nikolajevem a Mardějevem. Aleš Loprais si připsal pátý čas se ztrátou 4:34 minuty.

„Nebylo to vůbec jednoduché, na tankodromu bylo tolik děr a skoků, že Tatra byla víc ve vzduchu než na zemi. Dávali jsme, co to šlo, ale bylo vidět, že místní borci tu rozhodně nejsou poprvé. Na úvod je to ale solidní základ do dalších etap. Boj s ruskými grozuviky bude opravdu těžký, ale to jsme věděli od začátku a proto jsme ostatně tady. Trať byla místy velmi bahnitá, z několika brodů jsme měli bláto až v kabině. Druhá etapa by měla být už podstatně rychlejší a měla by nabídnout více otevřených prostorů,“ shrnul po dojezdu své dojmy Aleš Loprais.

Už úvodní dějství si bohužel krutě vybralo daň u týmu Gerarda de Rooye, který přivezl do Petrohradu dva nové superrychlé speciály Iveco. Pep Vila svůj vůz převrátil na 41. kilometru speciálky a hned na úvod ztratil dvě a půl hodiny. Hugo Duisters, který mu měl pomáhat, řešil ještě dříve poruchu řízení (zřejmě prasklá spojovačka) a ještě večer nebyl mezi klasifikovanými v cíli.

Sledujte sestřih první etapy na stanici Eurosport a STV3.

 

1.etapa, Petrohrad – Staraja Russa, speciál 86 km

1.Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS  Kamaz 4326 01:06:352.Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 09 +0:00:163.Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:02:064.Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:04:035.Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:04:346.Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGS 18.480 +0:05:357.Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:10:338.Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D/NL MAN TGA 18.480 +0:14:119.Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B/NL MAN TGA 18.480 +0:16:1810.Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:17:03

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.