Rally odstartovala a s první etapou přišly i první ostré závodní kilometry a první pohromy favoritů. Alešovi se zlé chvilky naštěstí vyhnuly a drží se na dostřel vedoucích Kamazů.
Rallye odstartovala ráno na Palácovém náměstí v Petrohradu, kousek od legendárního muzea Ermitáž. Na soutěžící, krom dlouhých přesunů, čekala i 86kilometrová speciálka ve vojenském prostoru Luga, s úzkými cestami plnými výmolů, skoků a děr. K nepříjemné trase v lesích, které ani nedaly prostor fotografům, se přidal i vydatný déšť a zima, a tak jen díky písčitému podloží zůstala rozbahněná trať průjezdná. Na trase byl nejrychlejší kvartet elitních jezdců Kamazu, když zvítězil Kabirov o 16 sekund před Čaginem, dále před „mladou puškou“ Nikolajevem a Mardějevem. Aleš Loprais si připsal pátý čas se ztrátou 4:34 minuty.
„Nebylo to vůbec jednoduché, na tankodromu bylo tolik děr a skoků, že Tatra byla víc ve vzduchu než na zemi. Dávali jsme, co to šlo, ale bylo vidět, že místní borci tu rozhodně nejsou poprvé. Na úvod je to ale solidní základ do dalších etap. Boj s ruskými grozuviky bude opravdu těžký, ale to jsme věděli od začátku a proto jsme ostatně tady. Trať byla místy velmi bahnitá, z několika brodů jsme měli bláto až v kabině. Druhá etapa by měla být už podstatně rychlejší a měla by nabídnout více otevřených prostorů,“ shrnul po dojezdu své dojmy Aleš Loprais.
Už úvodní dějství si bohužel krutě vybralo daň u týmu Gerarda de Rooye, který přivezl do Petrohradu dva nové superrychlé speciály Iveco. Pep Vila svůj vůz převrátil na 41. kilometru speciálky a hned na úvod ztratil dvě a půl hodiny. Hugo Duisters, který mu měl pomáhat, řešil ještě dříve poruchu řízení (zřejmě prasklá spojovačka) a ještě večer nebyl mezi klasifikovanými v cíli.
Sledujte sestřih první etapy na stanici Eurosport a STV3.
1.etapa, Petrohrad – Staraja Russa, speciál 86 km
1.Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 01:06:352.Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 09 +0:00:163.Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:02:064.Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:04:035.Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:04:346.Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGS 18.480 +0:05:357.Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:10:338.Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D/NL MAN TGA 18.480 +0:14:119.Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B/NL MAN TGA 18.480 +0:16:1810.Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:17:03
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?