Rally odstartovala a s první etapou přišly i první ostré závodní kilometry a první pohromy favoritů. Alešovi se zlé chvilky naštěstí vyhnuly a drží se na dostřel vedoucích Kamazů.
Rallye odstartovala ráno na Palácovém náměstí v Petrohradu, kousek od legendárního muzea Ermitáž. Na soutěžící, krom dlouhých přesunů, čekala i 86kilometrová speciálka ve vojenském prostoru Luga, s úzkými cestami plnými výmolů, skoků a děr. K nepříjemné trase v lesích, které ani nedaly prostor fotografům, se přidal i vydatný déšť a zima, a tak jen díky písčitému podloží zůstala rozbahněná trať průjezdná. Na trase byl nejrychlejší kvartet elitních jezdců Kamazu, když zvítězil Kabirov o 16 sekund před Čaginem, dále před „mladou puškou“ Nikolajevem a Mardějevem. Aleš Loprais si připsal pátý čas se ztrátou 4:34 minuty.
„Nebylo to vůbec jednoduché, na tankodromu bylo tolik děr a skoků, že Tatra byla víc ve vzduchu než na zemi. Dávali jsme, co to šlo, ale bylo vidět, že místní borci tu rozhodně nejsou poprvé. Na úvod je to ale solidní základ do dalších etap. Boj s ruskými grozuviky bude opravdu těžký, ale to jsme věděli od začátku a proto jsme ostatně tady. Trať byla místy velmi bahnitá, z několika brodů jsme měli bláto až v kabině. Druhá etapa by měla být už podstatně rychlejší a měla by nabídnout více otevřených prostorů,“ shrnul po dojezdu své dojmy Aleš Loprais.
Už úvodní dějství si bohužel krutě vybralo daň u týmu Gerarda de Rooye, který přivezl do Petrohradu dva nové superrychlé speciály Iveco. Pep Vila svůj vůz převrátil na 41. kilometru speciálky a hned na úvod ztratil dvě a půl hodiny. Hugo Duisters, který mu měl pomáhat, řešil ještě dříve poruchu řízení (zřejmě prasklá spojovačka) a ještě večer nebyl mezi klasifikovanými v cíli.
Sledujte sestřih první etapy na stanici Eurosport a STV3.
1.etapa, Petrohrad – Staraja Russa, speciál 86 km
1.Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev RUS Kamaz 4326 01:06:352.Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 09 +0:00:163.Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov RUS Kamaz 4326 +0:02:064.Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožich, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +0:04:035.Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZ/SK Tatra 815 4x4 +0:04:346.Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis D MAN TGS 18.480 +0:05:357.Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326-9 +0:10:338.Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper D/NL MAN TGA 18.480 +0:14:119.Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Harry Schuurmans B/NL MAN TGA 18.480 +0:16:1810.Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +0:17:03
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?