Účastníci druhého ročníku Silk Way Rally jsou už v Petrohradě připraveni ke startu, Tatra Aleše Lopraise prošla technickými kontrolami bez problémů.
Tým se do Petrohradu přesunul najednou se všemi třemi vozidly, tedy závodním speciálem, doprovodnou Filharmonií a novinářskou Navarou. V Pobaltí si chlapci udělali hody z obrovské záplavy skutečných praváků a jak bývá v týmu zvykem, hodovalo se, až se sliny sbíhaly a nemohl chybět tradiční česnek.Samotné technické přejímky tým přestál v pohodě. "Na typ prováděných kontrol jsme zvyklí a nic nám nezaskřípalo, však se kontroluje hlavně povinná výbava. Nicméně komisaři byli i tak v permanenci, ze zástupců úzké špičky tu bylo hned několik zcela nových kamionů - náš je přestavěný, to samé de Rooyův kamion, s nímž jede Vila Roca, i Čagin předvedl novou evoluci svého stroje. Intenzita konkurence tu bude doslova enormní, na žádné jiné rallye na světě nelze startovat proti sedmi továrním posádkám Kamazů, ani na Dakaru, kde naopak budou ještě další soupeři, samotný de Rooy, který po operaci zad ještě bude závod sledovat z pocice manažera. Zítra jdeme do první etapy a těšíme se na krásné závodění, které ovšem přijde zejména ve druhé polovině soutěže," řekl Aleš Loprais.Součástí předstartovních rituálů bývá v Rusku už tradičně řada oficiálních setkání s místními politickými špičkami. Očekává se velký zájem ruských fanoušků po celou dobu rallye. V sobotu rallye startuje první etapou, jejíž součástí je 86kilometrový speciál ve vojenském prostoru.Sledujte Silk Way Rally v denních sestřizích na televizních stanicích Eurosport a STV3.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.