Nové závodní nářadí Aleše Lopraise na bázi Tatry 815 vznikalo jako zevrubná evoluce repasovaného vozu, s nímž Aleš startoval na Dakaru 2009. „Zúročili jsme do tohoto vozu všechny zkušenosti z minulých let. Zároveň jsme měli dobře identifikované oblasti, kde bychom se mohli zlepšit, a na ty jsme se primárně zaměřili,“ poznamenává Aleš Loprais.
Zvnějšku zaujme zcela nová nástavba zajímavých a dynamických tvarů a grafického designu, na který si fanoušci už zvykli. „Nástavbu jsme stavěli ve vlastních dílnách a udělali ji přesně takovou, jakou jsme potřebovali. Má nový design i konstrukci, která splňuje naše očekávání,“ pokračuje Aleš. Dílčími modifikacemi prošly prakticky veškeré části podvozku, ale i motor s příslušenstvím, které je už na pohled odlišného uspořádání. „Je to dobré, už náš poslední vůz byl výkonný, ale teď máme ještě rychlejší a silnější auto, výkonově jsme se dostali už na hranici 1000 koní,“ pokračuje Aleš Loprais.
Tým dovezl do vojenského prostoru Záhorie u Senice nejen nový speciál, ale i repasovaný vůz, s nímž Aleš Loprais startoval na dakaru a dobyl třetí msto na loňské Silk Way Rally. Vůz je ve stavu, že by mohl nastoupit k jakémukoli závodu, zde však hlavně poskytoval zpětnou vazbu a nabízel možnost bezprostředního srovnání. Od středy do soboty se nový speciál téměř nezastavil. „Sami jsme překvapeni pokrokem, který na novém voze nastal, subjektivně jde o 20 až 30 procent lepší pocit z řízení, rychlosti i akcelerace, vůz má klidnější a čitelnější chování než jeho předchůdce. Už při vizuálním pohledu na jízdu jako by bylo auto pomalejší, ale pohled na stopky je daleko optimističtější. Skvělý pocit mám i z motoru, neboť akcelerace je vynikající,“ dodává Aleš.
Sobotní část testů byla už i společenskou dálostí, když horké sedadlo spolujezdce v novém speciálu okusila celá řada pozvaných hostů, kteří si s týmem mohli v Senici prožít svůj dakarský den. K dispozici jim byla prakticky celá dakarská flotila týmu včetně legendární Pumy s Karlem Lopraisem za volantem. Květnová část testů nebyla rozhodně poslední, zkoušky nového speciálu budou pokračovat a hlavním projektem týmu bude další fáze stavby už oznámeného kapotového speciálu, který by měl technické poznatky ze stavby vozů posunout o další kus.
Jiří Vintr
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.