Do schránek předplatitelů a do novinových stánků míří další číslo časopisu RALLY. Co se v něm dočtete najdete v článku.
Sheron Valašská rally - Boj do posledního metruOčekávání spojené se startem nové mistrovské sezony se při 29. ročníku Sheron Valašské rally naplnila měrou vrchovatou. Po jedenácti rychlostních zkouškách a 148 kilometrech ostré jízdy dělilo vedoucí trojici jezdců pouhých 11 sekund a rozhodnout se tak muselo na poslední RZ, legendárním testu přes Dušnou a Santov.Marcel Tuček – Jubileum ostříleného ChodaJen málo jezdců se může pochlubit tím, že dokázali slavit úspěchy s vozy s předním i zadním náhonem a poté dokonce i se čtyřkolkou. Marcel Tuček však býval v polovině osmdesátých let šampiónem ve třídě A Škoda 120LS, o pár let později vybojoval národní titul v tehdejší Formuli 2 s Nissanem Sunny GTI, no a na počátku nového tisíciletí obsadil v národním šampionátu skupiny N bronzovou příčku s Mitsubishi Lancer Evo VI.Lumír Galia - Ota Hloušek - Dva jezdci v jednom autěLumír Galia a Ota Hloušek. Dvojice, jejichž soutěžácké cesty se spojily před pěti lety a nyní pravidelně bojují s vozem Škoda Felicia Kit Car o přední příčky ve třídě A/5. Rallye Vltava - Škoda, že musela zemřít 2. dílV devátém roce své existence byla Rallye Vltava věhlasnou soutěží zařazenou do seriálu Mistrovství Evropy jezdců. Po Praze, Liberci a Písku zdomácněla v Klatovech. Zúčastněné posádky se tak v dramatických soubojích o vteřiny střetávaly více než kdy v minulosti v obtížných podmínkách Šumavy.ME HA - Křest ohněm na tratích Rally SanremoMistrovství Evropy v rally historických automobilů 2010 sice už na konci února odstartovala na Kypru, čeští zástupci Miroslav Janota - Pavel Stráský (Hájek historic rally team) se však do tohoto seriálu zapojili až při 25. ročníku Sanremo Rally Storico.Rally Argentina - Argentinská nadvláda ŠkodyDruhá jihoamerická soutěž IRC skončila triumfem jezdců značky Škoda, kteří obsadili kompletní stupně vítězů. S výjimkou úvodního prologu dominovali ve všech měřených úsecích. Juho Hänninen byl na šotolině nepřekonatelný a upevnil si pozici lídra tabulky. Jediného vážného soupeře Krise Meeka provázely technické problémy a odstoupil před finálovou zkouškou.Subaru Legacy RS sk. A - Zrození kultuNa sklonku osmdesátých let se automobilka Subaru rozhodla zbavit pověsti exotického výrobce bizarních slabých vozů. Zejména v Evropě znal tehdy značku málokdo. Japonci se po vzoru svých domácích konkurentů rozhodli vybudovat image prostřednictvím motoristického sportu. Podařilo se jim to dokonale. Legacy RS bylo předchůdcem kultovní imprezy, bez které jsme si donedávna nedovedli představit žádnou soutěž MS.Kimi je přirozený talent, říká LindströmZkušenosti může rozdávat na potkání, vždyť v minulosti spolupracoval s legendárním Tommim Mäkinenem. Přesto je letošní sezona pro finského spolujezdce Kaje Lindströma výjimečná. Není se co divit. Naviguje nejsledovanější osobu letošního šampionátu, bývalého mistra světa formule 1 Kimiho Räikkönena.Loeb: Poslouchat noty je jako být ve třetí dimenziPřed začátkem letošní sezony se potkali u značky Citroën. Šestinásobný mistr světa Sébastien Loeb a bývalý šampión formule 1 Kimi Räikkönen. Před finským jezdcem stojí obrovská výzva uspět na poli, které doposud v podobném rozsahu žádný špičkový okruhový jezdec nepodstoupil. Loeb je naopak jedním z mála ze světové špičky, který má zkušenosti z okruhovým závoděním.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?