Po dvou úspěšných ročnících Dakaru na území Argentiny a Čile organizátoři toho podniku oznámili, že ani pro příští rok se Dakar na svůj rodný kontinent nevrátí.
Skvělé vztahy organizátorů s oběma pořadatelskými zeměmi, pro tuto událost atraktivní přírodní podmínky a také velké množství nadšených diváků, kterých i letos bylo na rally požehnaně, to vše přispělo k tomu, že i pro příští rok se rozhodli pořadatelé uskutečnit legenádrní rally Dakar na území Argentiny a Čile.
Pro Enriqueho Meyera, argetinského ministra turismu, je konání dalšího roční Dakaru na jejich území "splněným argentinským snem. Jsme velmi hrdí, že můžeme opět přivítat v naší zemi Dakar, také jsme na tom velice tvrdě pracovali."
Čilský ministr sportu Ruiz Tagle k tomu řekl své: "Pro Čile je to čest, být oznámen jako pořadatelská země pro Dakar 2011. Jsme přesvědčení, že tento opravdový sportovní svátek je skvělou možností, jak ukázat unikátnost naší země zbytku světa. Chtěli bychom zdůraznit význam tohoto podniku v době, kdy naše země utrpěla ničivým zemětřesením. Dakar nám pomůže podívat se do budoucnosti a ukázat, že Čile je schopno se s takovouto událostí vypořádat."
Dakar 2011 se uskuteční mezi 1. a 16. lednem a start i cíl bude opět v Buenos Aires.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.