Po dvou úspěšných ročnících Dakaru na území Argentiny a Čile organizátoři toho podniku oznámili, že ani pro příští rok se Dakar na svůj rodný kontinent nevrátí.
Skvělé vztahy organizátorů s oběma pořadatelskými zeměmi, pro tuto událost atraktivní přírodní podmínky a také velké množství nadšených diváků, kterých i letos bylo na rally požehnaně, to vše přispělo k tomu, že i pro příští rok se rozhodli pořadatelé uskutečnit legenádrní rally Dakar na území Argentiny a Čile.
Pro Enriqueho Meyera, argetinského ministra turismu, je konání dalšího roční Dakaru na jejich území "splněným argentinským snem. Jsme velmi hrdí, že můžeme opět přivítat v naší zemi Dakar, také jsme na tom velice tvrdě pracovali."
Čilský ministr sportu Ruiz Tagle k tomu řekl své: "Pro Čile je to čest, být oznámen jako pořadatelská země pro Dakar 2011. Jsme přesvědčení, že tento opravdový sportovní svátek je skvělou možností, jak ukázat unikátnost naší země zbytku světa. Chtěli bychom zdůraznit význam tohoto podniku v době, kdy naše země utrpěla ničivým zemětřesením. Dakar nám pomůže podívat se do budoucnosti a ukázat, že Čile je schopno se s takovouto událostí vypořádat."
Dakar 2011 se uskuteční mezi 1. a 16. lednem a start i cíl bude opět v Buenos Aires.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.