Tovární tým VW na letošním Dakaru všem pořadně naložil. S netrpělivostí jsme tak očekávali rozhodnutí ohledně dalších plánů německé automobilky.
Wolfsburgská značka mohla po hned trojitém vítězství na letošním Dakaru pořádně slavit. Další angažování společnosti v soutěži vypadá nadějně, ale šéf představenstva, Dr. Ulrich, dal pořadateli soutěže (společnosti ASO) podmínku: „Chceme stabilní pravidla a také, aby Dakar zůstal v Jižní Americe. Pokud se tyto předpoklady naplní, tak se budeme o Dakar i nadále zajímat a v roce 2011 se pokusíme získat opět hattrick.“Představitel společnosti ASO zatím nechtěl nic potvrdit: „Po doublu a hattricku Volkswagenu na Dakaru je mi samozřejmě jasné, proč nechtějí žádné změny pravidel. V krátké době si spolu sedneme a brzy rozhodneme, kde a jak se pojede Dakar 2011.“Nedávné politické napětí mezi Švýcarskem a Lybií by mohlo hrát do karet Volkswagenu a jejich přání jet v Jižní Americe. ASO by totiž v Jižní Americe nemuselo být schopno zajistit bezpečnost všech účastníků v Africe.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?