Vítězem 32. Rallye Dakar mezi automobily se stal v sobotu Španěl Carlos Sainz, který uhájil těsný náskok nad Násirem Al Attíjou z Kataru. Triumf volkswagenů potvrdil třetím místem Američan Mark Miller, informují o tom oficiální stránky závodu.
Al Attíja sice i v poslední etapě stahoval náskok stájového kolegy, na rychlé trati se mu ale podařilo zmírnit ztrátu jen o 36 vteřin. Sainz, který v etapě dojel na druhém místě právě za Attíjou tak mohl oslavit své historicky první vítězství na této těžké rallye.
Dakar 2010, 14. etapa (San Rafael - Buenos Aires, 707 km - z toho 206 km měřených úseků):
Automobily: 1. Al Attija (Katar/Volkswagen) 1:19:42, 2. Sainz (Šp./Volkswagen) + 0:36, 3. Chicherit (Fr./BMW) + 0:43, 4. Peterhansel (Fr./BMW) + 1:08, 5. Miller (USA/Volkswagen) + 1:39.
Celkové pořadí - Automobily:1. Sainz, Cruz (Šp./Volkswagen) 47:10:002. Al Attija, Gottschalk (Katar, Něm./Volkswagen) +2:12 3. Miller, Pitchford (USA, JAR/Volkswagen) +32:51 4. Peterhansel, Cottret (Fr./BMW) +2:17:21 5. Chicherit, Thoernerová (Fr., Švýc./BMW) +4:02:49
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.