Vítězem 32. Rallye Dakar mezi automobily se stal v sobotu Španěl Carlos Sainz, který uhájil těsný náskok nad Násirem Al Attíjou z Kataru. Triumf volkswagenů potvrdil třetím místem Američan Mark Miller, informují o tom oficiální stránky závodu.
Al Attíja sice i v poslední etapě stahoval náskok stájového kolegy, na rychlé trati se mu ale podařilo zmírnit ztrátu jen o 36 vteřin. Sainz, který v etapě dojel na druhém místě právě za Attíjou tak mohl oslavit své historicky první vítězství na této těžké rallye.
Dakar 2010, 14. etapa (San Rafael - Buenos Aires, 707 km - z toho 206 km měřených úseků):
Automobily: 1. Al Attija (Katar/Volkswagen) 1:19:42, 2. Sainz (Šp./Volkswagen) + 0:36, 3. Chicherit (Fr./BMW) + 0:43, 4. Peterhansel (Fr./BMW) + 1:08, 5. Miller (USA/Volkswagen) + 1:39.
Celkové pořadí - Automobily:1. Sainz, Cruz (Šp./Volkswagen) 47:10:002. Al Attija, Gottschalk (Katar, Něm./Volkswagen) +2:12 3. Miller, Pitchford (USA, JAR/Volkswagen) +32:51 4. Peterhansel, Cottret (Fr./BMW) +2:17:21 5. Chicherit, Thoernerová (Fr., Švýc./BMW) +4:02:49
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.