Posádka Loprais Tatra Teamu v čele s pilotem Alešem Lopraisem, navigátorem Jaro Miškolcim a technikem Milanem Holaněm skončila svou pouť letošním ročníkem legendárního Dakaru po nedělní etapě.
Posádka, jenž figurovala po úvodní etapě na druhém místě kategorie kamiónů, poškodila při nedělní etapě vůz natolik, že nebylo možné jej opravit a byla nucena ze soutěže odstoupit. Nehoda se posádce přihodila na přibližně 140 kilometru etapy a podle dostupných informací posádka na místě přenocovala a čekala na příjezd doprovodného vozu. "Asi při devadesátce jsme měli defekt a museli jsme nedobrovolně opustit pistu. Poškození vozidla jsou v místních podmínkách neopravitelné," řekl Aleš Loprais.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?