Sobotní první etapu letošního ročníku Rallye Dakar nedokončil v kategorii kamionů Čech Tomáš Tomeček, který se svou tatrou havaroval 25 kilometrů před cílem, jeho spolujezdci Vojtěch Morávek a Petr Vojkovský byli převezeni do nemocnice.
"Tatra č. 509 v sobotu na 225 kilometru speciálky havarovala. Tomáš nebyl zraněný a zůstal u auta, Vojtu s Petrem odvezla helikoptéra. Vojta má pohmožděné rameno a je tu teď s námi v bivaku, Petr zůstal na pozorování v nemocnici s otřesem mozku," uvedl na webu Letka Racing Teamu Jaromír Martinec, mechanik druhé týmové tatry, kterou brazilský pilot Andre de Azevedo dovezl v sobotu do argentinské Cordóby na sedmém místě.
Tomeček nedokončil už loňský ročník Rallye Dakar, který se tehdy poprvé jel v Jižní Americe.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?