Robby Gordon se i letos účastní Dakaru s Hummerem. Pro mnohé odborníky je tento Američan tajným favoritem celé soutěže.
Také v týmu Robbyho Grodona probíhaly pečlivé přípravy na Dakar 2010, který odstartoval na Nový rok Buenos Aires. Hvězda americké série NASCAR vloni skončila na třetím místě a u mnohých, dokonce i u některých konkurentů, Gordon platí za černého koně soutěže. Jeho Hummer H3 má startovní číslo 302, druhý jezdec týmu, Carlo de Gavardo, má startovní číslo 326. Robby by očekávání samozřejmě rád naplnil a vyhrál letošní Dakar. Pro Američana je to již pátý ročník na této soutěži a čtvrtý za volantem Hummeru. „Myslím, že neexistuje žádná těžší soutěž, než je Rally Dakar. Když už do toho vkládáme tak velké úsilí, tak bych tým samozřejmě rád odměnil vítězstvím. Bylo velkolepé, když jsem jako první Američan vyhrál etapu na tomto typu soutěže. Ale být prvním Američanem, který vyhrál Dakar celkově, to by znělo ještě mnohem lépe. Nejen mně, ale i ostatním lidem, od sponzorů a diváků až po lidi v týmu.“„Rok 2009 byl pro mě velmi povedeným. Na Rally Dakar jsme obsadili třetí místo a také jsme vyhráli šampionát SCORE. Doufám, že i letos by se nám to mohlo podařit a na Dakaru bychom rádi patřili mezi uchazeče o vítězství,“ řekl sympatický Američan.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.