Hned první etapu prestižní Rallye Dakar 2010 postihla vážná autonehoda, když mezi diváky vjel automobil německo-švýcarské posádky Schultis-Leardi. Zraněno bylo pět osob, jeden z fanoušků leží v kritickém stavu v nemocnici, informuje o tom argentinský list La Voz del Interior.
Nehoda se stala na cestě do Cordóby, zhruba 1,5 kilometrů před městečkem Alpa Corral. Mirco Schultis zjevně nezvládl zatáčku, sjel ze silnice a i přes veškerou snahu zabránit střetu vjel s vozem přímo mezi diváky.
Zraněno bylo pět osob, přičemž tři byli vrtulníkem transportováni do nemocnice v Rio Cuarto. Jeden z postižených utrpěl zástavu srdce a je v kritickém stavu. Podle jednoho z novinářů, stojících poblíž místa nehody, byla celá situace velmi chaotická a jeden ze zraněných údajně zůstal zaklíněn pod koly Schultisova vozu. Jedním z diváků byla žena, o které agentura AAP přinesla zprávu, že srážku se závodním speciálěm nepřežila.
Nehoda se momentálně vyšetřuje a organizátoři neposkytli žádné bližší informace.
Dvaatřicátý ročník slavné Rallye Dakar se jede na území Argentiny a Chile podruhé v historii. Sobotní první etapa zavedla účastníky závodu z Colónu do Cordóby.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?