Slavný Dakar je na spadnutí a jednotlivé týmy už postupně balí k odjezdu do francouzského přístavu Le Havre, odkud popluje jejich technika lodí do Argentiny. Mezi těmi, kdo už mají namířeno směr jižní Amerika, je i šestinásobný mistr Německa v klasických rally, Matthias Kahle. Ten není mezi dakarskými dobrodruhy žádným nováčkem, první start si na slavném maratonu vyzkoušel už před čtyřmi lety.
Kahle rozhodně nemá v plánu být na Dakaru jen do počtu. Špičkovou buggy od holandské firmy Fast&Speed ladí mechanici v dílnách jeho motorsportu už déle jak půl roku a v rámci testů si tým na konci přípravy střihl start na Silk Way Rally, kde Kahle se spolujezdcem Thomasem Schünemannem vybojovali vítězství ve třídě a jedenácté místo v celkovém pořadí.
Kahleho dakarské náčiní pohání vzadu uložený motor Honda VTEC s objemem 3900 ccm a výkonem 285 koní. Vůz je osazen šestistupňovou převodovkou Fortin a podvozkem od Riegera. Necelých pět metrů dlouhá a dva metry široká karoserie buggy, nesoucí označení Evo III, byla vyrobena z aramidových vláken tak, aby její hmotnost byla co nejnižší. Výsledkem snahy je 1300 kg celkové hmotnosti.
Holandská firma Fast&Speed, založená bývalým závodníkem autocrossu Johnnym Hakvoortem, má s přípravou podobných strojů bohaté zkušenosti. Její roční produkce vozů kategorie buggy se podle zveřejněných informací pohybuje kolem padesáti kusů, z nichž většina je určena pro závody v autocrossu a je poháněna motory Porsche. Pro zajímavost je třeba dodat, že z dílen Fast&Speed pochází mimojiné i autocrossové náčiní pro závod Race of Champions. Na základě exkluzivní smlouvy je holandský výrobce dodává už od roku 1998.
Posádka Kahle – Schünemann ale nebude jedinou, která pod hlavičkou HS Rallye Teamu odstartuje. Do Argentiny s německým šampionem cestují i Christina Meier na motocyklu Yamaha a posádka Behringer – Kupper – Schadl v kamionu MAN.
Závěrem dodejme, že v klasických rally se letos bývalý pilot Fabie WRC ukázal jen vyjímečně, a to na ojedinělých startech s Porsche 911 GT3 na domácí Sachsen rally a na Kanárských ostrovech. Bylo z toho páté, respektive osmé místo v absoutním pořadí.foto: fastspeedrallyraid.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.