Slavný Dakar je na spadnutí a jednotlivé týmy už postupně balí k odjezdu do francouzského přístavu Le Havre, odkud popluje jejich technika lodí do Argentiny. Mezi těmi, kdo už mají namířeno směr jižní Amerika, je i šestinásobný mistr Německa v klasických rally, Matthias Kahle. Ten není mezi dakarskými dobrodruhy žádným nováčkem, první start si na slavném maratonu vyzkoušel už před čtyřmi lety.
Kahle rozhodně nemá v plánu být na Dakaru jen do počtu. Špičkovou buggy od holandské firmy Fast&Speed ladí mechanici v dílnách jeho motorsportu už déle jak půl roku a v rámci testů si tým na konci přípravy střihl start na Silk Way Rally, kde Kahle se spolujezdcem Thomasem Schünemannem vybojovali vítězství ve třídě a jedenácté místo v celkovém pořadí.
Kahleho dakarské náčiní pohání vzadu uložený motor Honda VTEC s objemem 3900 ccm a výkonem 285 koní. Vůz je osazen šestistupňovou převodovkou Fortin a podvozkem od Riegera. Necelých pět metrů dlouhá a dva metry široká karoserie buggy, nesoucí označení Evo III, byla vyrobena z aramidových vláken tak, aby její hmotnost byla co nejnižší. Výsledkem snahy je 1300 kg celkové hmotnosti.
Holandská firma Fast&Speed, založená bývalým závodníkem autocrossu Johnnym Hakvoortem, má s přípravou podobných strojů bohaté zkušenosti. Její roční produkce vozů kategorie buggy se podle zveřejněných informací pohybuje kolem padesáti kusů, z nichž většina je určena pro závody v autocrossu a je poháněna motory Porsche. Pro zajímavost je třeba dodat, že z dílen Fast&Speed pochází mimojiné i autocrossové náčiní pro závod Race of Champions. Na základě exkluzivní smlouvy je holandský výrobce dodává už od roku 1998.
Posádka Kahle – Schünemann ale nebude jedinou, která pod hlavičkou HS Rallye Teamu odstartuje. Do Argentiny s německým šampionem cestují i Christina Meier na motocyklu Yamaha a posádka Behringer – Kupper – Schadl v kamionu MAN.
Závěrem dodejme, že v klasických rally se letos bývalý pilot Fabie WRC ukázal jen vyjímečně, a to na ojedinělých startech s Porsche 911 GT3 na domácí Sachsen rally a na Kanárských ostrovech. Bylo z toho páté, respektive osmé místo v absoutním pořadí.foto: fastspeedrallyraid.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.