Druhý rok po sobě zavítá rally Dakar do Jižní Ameriky, kde na posádky čeká výzva v podobě 9000 kilometrů po silnicích, mezi skalami a po poušti v Argentině a Chile.
Od 1. do 17. ledna budou posádky bojovat „o přežití“ v nejtěžší dálkové soutěži světa a zavítají i mezi obrovské duny proslulé pouště Atacama. V současné době čítá seznam přihlášených 184 motocyklů a čtyřkolek, 138 automobilů a 50 nákladních vozidel.
Hlavní favority lze hledat mezi ostřílenými borci. V kategorii motocyklů to bude loňský vítěz Marc Coma či Cyril Despres. V kategorii automobilů budou oči veřejnosti upřeny především na souboj týmů BMW X-Raid s Nani Romou a Stephanem Peterhanselem za volantem a týmem VW s loňským vítězem Ginielem De Williersem, legendárním pilotem Carlosem Sainzem, který bude určitě chtít odčinit letošní výpadek či Nasserem All Attiyahem. V soutěži kamiónů lze opět očekávat útok ruských bohatýrů s Kamazy Kabirova a Čagina a doufejme, že se na ně bude tlačit naše želízko v ohni, ambiciózní Aleš Loprais s Tatrou.
Pro připomínku sestřih z letošního ročníku Dakaru
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.