Na základně M-Sportu byl po tvrdé devítiměsíční práci oficiálně představen nový soutěžní vůz Ford Fiesta S2000. Představení nové „zbraně“ se za přítomnosti šéfa oddělení motosportu automobilky Ford chopil šéf M-Sportu Malcolm Wilson.
Ford Fiesta S2000 má za sebou více jak 3000 testovacích kilometrů ve Velké Británii i v Evropě. Rozsáhlý program testů by měl pokračovat až do začátku příštího roku, kdy by měl být vůz homologován a připraven na ostrý soutěžní start na Rally Monte Carlo. Debut si však Fiesta S2000 odbude již zítra, kdy se představí samozřejmě mimo pořadí divákům na posledním podniku IRC, Rally RACMSA of Scotland.
"Dnešní den je pro nás vzrušující. Je to první globální soutěžní vůz společností Ford a M-Sport a já jsem přesvědčen, že jsme připravili naprosto fantastický vůz. Je to po dlouhých pěti letech auto, které bude schopno vítězit ve všech republikových šampionátech," řekl Malcolm Wilson."Je to vyvrcholení obrovského množství tvrdé práce Christiana Loriauxe a jeho týmu, ale také každého, kdo pracuje v M-Sportu. Na projektu jsme úzce spolupracovali s Fordem a já věřím, že odborné znalosti, které jsme do projektu vložili, dovedou Fiestu S2000 k obrovským světovým úspěchům," dodal Malcolm Wilson.
"Je to fantastický pocit vidět auto na dnešním představení po tak vyčerpávající, těžké práci a testování za zavřenými dveřmi. Všichni v M-Sportu jsme museli táhnout za jeden provaz, abychom dokázali Fiestu S2000 dokončit v takto krátkém termínu," prohlásil Christian Loriaux."Tým designérů pod vedením Athony Brinkmana a Chrise Graye, vytvořil vůz vypadající velmi agresivně a skutečnost, že jsme byli schopni dokončit projekt, je velkým úspěchem M-Sportu. Testy dopadly úspěšně a já jsem velmi spokojen s výkonem vozu. Bude velmi zajímavé sledovat, jaká bude jeho skutečná rychlost v porovnání s konkurencí," uzavřel Christian Loriaux.
foto: rallyehg.com
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?