Na základně M-Sportu byl po tvrdé devítiměsíční práci oficiálně představen nový soutěžní vůz Ford Fiesta S2000. Představení nové „zbraně“ se za přítomnosti šéfa oddělení motosportu automobilky Ford chopil šéf M-Sportu Malcolm Wilson.
Ford Fiesta S2000 má za sebou více jak 3000 testovacích kilometrů ve Velké Británii i v Evropě. Rozsáhlý program testů by měl pokračovat až do začátku příštího roku, kdy by měl být vůz homologován a připraven na ostrý soutěžní start na Rally Monte Carlo. Debut si však Fiesta S2000 odbude již zítra, kdy se představí samozřejmě mimo pořadí divákům na posledním podniku IRC, Rally RACMSA of Scotland.
"Dnešní den je pro nás vzrušující. Je to první globální soutěžní vůz společností Ford a M-Sport a já jsem přesvědčen, že jsme připravili naprosto fantastický vůz. Je to po dlouhých pěti letech auto, které bude schopno vítězit ve všech republikových šampionátech," řekl Malcolm Wilson."Je to vyvrcholení obrovského množství tvrdé práce Christiana Loriauxe a jeho týmu, ale také každého, kdo pracuje v M-Sportu. Na projektu jsme úzce spolupracovali s Fordem a já věřím, že odborné znalosti, které jsme do projektu vložili, dovedou Fiestu S2000 k obrovským světovým úspěchům," dodal Malcolm Wilson.
"Je to fantastický pocit vidět auto na dnešním představení po tak vyčerpávající, těžké práci a testování za zavřenými dveřmi. Všichni v M-Sportu jsme museli táhnout za jeden provaz, abychom dokázali Fiestu S2000 dokončit v takto krátkém termínu," prohlásil Christian Loriaux."Tým designérů pod vedením Athony Brinkmana a Chrise Graye, vytvořil vůz vypadající velmi agresivně a skutečnost, že jsme byli schopni dokončit projekt, je velkým úspěchem M-Sportu. Testy dopadly úspěšně a já jsem velmi spokojen s výkonem vozu. Bude velmi zajímavé sledovat, jaká bude jeho skutečná rychlost v porovnání s konkurencí," uzavřel Christian Loriaux.
foto: rallyehg.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.