Na základně M-Sportu byl po tvrdé devítiměsíční práci oficiálně představen nový soutěžní vůz Ford Fiesta S2000. Představení nové „zbraně“ se za přítomnosti šéfa oddělení motosportu automobilky Ford chopil šéf M-Sportu Malcolm Wilson.
Ford Fiesta S2000 má za sebou více jak 3000 testovacích kilometrů ve Velké Británii i v Evropě. Rozsáhlý program testů by měl pokračovat až do začátku příštího roku, kdy by měl být vůz homologován a připraven na ostrý soutěžní start na Rally Monte Carlo. Debut si však Fiesta S2000 odbude již zítra, kdy se představí samozřejmě mimo pořadí divákům na posledním podniku IRC, Rally RACMSA of Scotland.
"Dnešní den je pro nás vzrušující. Je to první globální soutěžní vůz společností Ford a M-Sport a já jsem přesvědčen, že jsme připravili naprosto fantastický vůz. Je to po dlouhých pěti letech auto, které bude schopno vítězit ve všech republikových šampionátech," řekl Malcolm Wilson."Je to vyvrcholení obrovského množství tvrdé práce Christiana Loriauxe a jeho týmu, ale také každého, kdo pracuje v M-Sportu. Na projektu jsme úzce spolupracovali s Fordem a já věřím, že odborné znalosti, které jsme do projektu vložili, dovedou Fiestu S2000 k obrovským světovým úspěchům," dodal Malcolm Wilson.
"Je to fantastický pocit vidět auto na dnešním představení po tak vyčerpávající, těžké práci a testování za zavřenými dveřmi. Všichni v M-Sportu jsme museli táhnout za jeden provaz, abychom dokázali Fiestu S2000 dokončit v takto krátkém termínu," prohlásil Christian Loriaux."Tým designérů pod vedením Athony Brinkmana a Chrise Graye, vytvořil vůz vypadající velmi agresivně a skutečnost, že jsme byli schopni dokončit projekt, je velkým úspěchem M-Sportu. Testy dopadly úspěšně a já jsem velmi spokojen s výkonem vozu. Bude velmi zajímavé sledovat, jaká bude jeho skutečná rychlost v porovnání s konkurencí," uzavřel Christian Loriaux.
foto: rallyehg.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.