Na základně M-Sportu byl po tvrdé devítiměsíční práci oficiálně představen nový soutěžní vůz Ford Fiesta S2000. Představení nové „zbraně“ se za přítomnosti šéfa oddělení motosportu automobilky Ford chopil šéf M-Sportu Malcolm Wilson.
Ford Fiesta S2000 má za sebou více jak 3000 testovacích kilometrů ve Velké Británii i v Evropě. Rozsáhlý program testů by měl pokračovat až do začátku příštího roku, kdy by měl být vůz homologován a připraven na ostrý soutěžní start na Rally Monte Carlo. Debut si však Fiesta S2000 odbude již zítra, kdy se představí samozřejmě mimo pořadí divákům na posledním podniku IRC, Rally RACMSA of Scotland.
"Dnešní den je pro nás vzrušující. Je to první globální soutěžní vůz společností Ford a M-Sport a já jsem přesvědčen, že jsme připravili naprosto fantastický vůz. Je to po dlouhých pěti letech auto, které bude schopno vítězit ve všech republikových šampionátech," řekl Malcolm Wilson."Je to vyvrcholení obrovského množství tvrdé práce Christiana Loriauxe a jeho týmu, ale také každého, kdo pracuje v M-Sportu. Na projektu jsme úzce spolupracovali s Fordem a já věřím, že odborné znalosti, které jsme do projektu vložili, dovedou Fiestu S2000 k obrovským světovým úspěchům," dodal Malcolm Wilson.
"Je to fantastický pocit vidět auto na dnešním představení po tak vyčerpávající, těžké práci a testování za zavřenými dveřmi. Všichni v M-Sportu jsme museli táhnout za jeden provaz, abychom dokázali Fiestu S2000 dokončit v takto krátkém termínu," prohlásil Christian Loriaux."Tým designérů pod vedením Athony Brinkmana a Chrise Graye, vytvořil vůz vypadající velmi agresivně a skutečnost, že jsme byli schopni dokončit projekt, je velkým úspěchem M-Sportu. Testy dopadly úspěšně a já jsem velmi spokojen s výkonem vozu. Bude velmi zajímavé sledovat, jaká bude jeho skutečná rychlost v porovnání s konkurencí," uzavřel Christian Loriaux.
foto: rallyehg.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?