Tradiční lokalita slovenského vojenského újezdu Záhorie se stala dějištěm poslední série testů závodního speciálu pro Dakar 2010 v Jižní Americe. Do odjezdu týmových vozidel zvývají už jen dva týdny.
Aleš Loprais testoval na Slovensku speciál, s nímž se zúčastnil podzimní Silk Way Rally. Vůz dostal při soutěži, v níž Aleš po tuhém boji získal kvalitní třetí místo, patřičně zabrat, ale podrobil se repasi některých podvozkových komponent. Právě jejich životnost a správné usazení všech dílů byla jednou ze součástí testu, při němž tým zaujal polohu v úplně jiné části testovacího prostoru. Na první pohled doznala vizuálně největších změn zadní část nástavby, znovu a důkladněji vyztužená proti praskání vlivem vibrací terénu. "Tady vzadu je velmi výživná skoková pasáž a právě dopady prověří vozidlo velmi vydatně. Auto jsme důkladně odzkoušeli a myslím, že připraveni budeme zodpovědně. Na test jsme pozvali kolegy, kteří pro nás připravují turbodmychadla a i jejich stanovisko bylo veskrze pozitivní. Nyní je před námi fáze posledního dolaďování drobností, polepu vozu i závěrečného balení osobních věcí a náhradních dílů," dodal po testech Aleš Loprais.Složení posádek i nasazení vozů se bude týkat jedno z následujících tiskových komuniké. Připomeňme tedy, že podrobněji bude nový ročník dakaru představen 24. listopadu a už o dva dny později přijme přístav v Le Havre další dakarskou flotilu, tentokrát již bez administrativních i technických přejímek, neboť ty se uskuteční až před startem v Buenos Aires.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.