To, o čem se dlouho spekulovalo, se stalo skutečností. Tovární tým Volkswagenu nasadí do letošního Dakaru hned pětici svých vozů. Tým sídlící ve Wolfsburgu tak bude mít nejpočetnější zastoupení na trati z Argentiny do Chile v historii.
Německý tým podepsal s Maurícioem Nevesem a Clécioem Maestrellim. Jedná se již o pátou posádku továrního týmu, když již dříve byli oznámeni Carlos Sainz/Lucas Cruz, Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz, Mark Miller/Ralph Pitchford a nová posila pro tým, Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk.Tovární dvojice mají pro letošní rok jasný úkol: Zopakovat vítězství z roku 2009. Tehdy se jednalo o vůbec první vítězství dieselového agregátu na této tradiční vytrvalostní pouštní soutěži. Villiers/von Zitzewitz zvítězili před kolegy Millerem/Pitchfordem a získali historicky první vítězství na Dakaru na americkém kontinentu pro Volkswagen, který nasadil své speciály s motory o výkonu 280 koňských sil.“Na Dakakaru 2009 jsme ukázali, že Race Touareg není jen nejvíce spolehlivý, ale také nejrychlejší cross-country rallyový speciál na světě a také, že technologie TDI Volkswagenu je před všemi ostatními dieselovými koncepty. Na nadcházejícím Dakaru chceme úspěšně bránit naše úspěchy. Musíme dát dohromady silnou jezdeckou sestavu. Proto jsem rád, že jsme byli schopni podepsat s místní dvojicí - Maurícioem Nevesem a Clécioem Maestrellim,“ říká ředitel Volkswagenu pro motorsport, Kris Nissen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.