To, o čem se dlouho spekulovalo, se stalo skutečností. Tovární tým Volkswagenu nasadí do letošního Dakaru hned pětici svých vozů. Tým sídlící ve Wolfsburgu tak bude mít nejpočetnější zastoupení na trati z Argentiny do Chile v historii.
Německý tým podepsal s Maurícioem Nevesem a Clécioem Maestrellim. Jedná se již o pátou posádku továrního týmu, když již dříve byli oznámeni Carlos Sainz/Lucas Cruz, Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz, Mark Miller/Ralph Pitchford a nová posila pro tým, Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk.Tovární dvojice mají pro letošní rok jasný úkol: Zopakovat vítězství z roku 2009. Tehdy se jednalo o vůbec první vítězství dieselového agregátu na této tradiční vytrvalostní pouštní soutěži. Villiers/von Zitzewitz zvítězili před kolegy Millerem/Pitchfordem a získali historicky první vítězství na Dakaru na americkém kontinentu pro Volkswagen, který nasadil své speciály s motory o výkonu 280 koňských sil.“Na Dakakaru 2009 jsme ukázali, že Race Touareg není jen nejvíce spolehlivý, ale také nejrychlejší cross-country rallyový speciál na světě a také, že technologie TDI Volkswagenu je před všemi ostatními dieselovými koncepty. Na nadcházejícím Dakaru chceme úspěšně bránit naše úspěchy. Musíme dát dohromady silnou jezdeckou sestavu. Proto jsem rád, že jsme byli schopni podepsat s místní dvojicí - Maurícioem Nevesem a Clécioem Maestrellim,“ říká ředitel Volkswagenu pro motorsport, Kris Nissen.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?