To, o čem se dlouho spekulovalo, se stalo skutečností. Tovární tým Volkswagenu nasadí do letošního Dakaru hned pětici svých vozů. Tým sídlící ve Wolfsburgu tak bude mít nejpočetnější zastoupení na trati z Argentiny do Chile v historii.
Německý tým podepsal s Maurícioem Nevesem a Clécioem Maestrellim. Jedná se již o pátou posádku továrního týmu, když již dříve byli oznámeni Carlos Sainz/Lucas Cruz, Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz, Mark Miller/Ralph Pitchford a nová posila pro tým, Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk.Tovární dvojice mají pro letošní rok jasný úkol: Zopakovat vítězství z roku 2009. Tehdy se jednalo o vůbec první vítězství dieselového agregátu na této tradiční vytrvalostní pouštní soutěži. Villiers/von Zitzewitz zvítězili před kolegy Millerem/Pitchfordem a získali historicky první vítězství na Dakaru na americkém kontinentu pro Volkswagen, který nasadil své speciály s motory o výkonu 280 koňských sil.“Na Dakakaru 2009 jsme ukázali, že Race Touareg není jen nejvíce spolehlivý, ale také nejrychlejší cross-country rallyový speciál na světě a také, že technologie TDI Volkswagenu je před všemi ostatními dieselovými koncepty. Na nadcházejícím Dakaru chceme úspěšně bránit naše úspěchy. Musíme dát dohromady silnou jezdeckou sestavu. Proto jsem rád, že jsme byli schopni podepsat s místní dvojicí - Maurícioem Nevesem a Clécioem Maestrellim,“ říká ředitel Volkswagenu pro motorsport, Kris Nissen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.