Vydáváme vizitku francouzského pilota Sébastiena Loeba, který si nedělním vítězstvím v Britské rally zajistil šestý titul mistra světa v řadě.
Sébastien LoebNarozen 26. února 1974 v HaguenauVyhrál 54 závodů MS (z toho sedm v letošní sezoně)82x dojel pro umístění na pódiuAbsolvoval 125 podniků MSPrvní závod MS: Korsická rally 1999První vítězství v závodě MS: Německá rally 2002Vítěz MS: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009
Kariéra Sébastiena Loeba začala v roce 1995 za volantem Peugeotu 106. O dva roky později doplnil bývalého gymnastu monacký spolujezdec Daniel Elena a spolu závodí dodnes. Rok 1998 přinesl přestup ke značce Citroën, se kterou Loeb spojil svou budoucnost. S Citroënem Saxo Kit Car se v roce 1999 poprvé objevil na startu soutěží světového šampionátu. Na Korsice i na San Remu dokonce vyhrál skupinu A6. Premiéra se speciálem WRC přišla o rok později, když dostal dvě šance od Toyoty.
V roce 2002 se dostal do továrního týmu Citroënu a v další sezoně už mohl bojovat o mistrovský titul. Ten mu sice sebral Nor Petter Solberg, ale to bylo naposledy, co se Loeb na konci seriálu mistrovství světa neradoval.
Poprvé kraloval v roce 2004 a od té doby mistrovství světa nepřetržitě vládne. Na své konto si připsal nejvíce vyhraných soutěží v historii a to jeho kariéra zdaleka nekončí. Rok 2006 přinesl i v barvách soukromého týmu, byť s tovární podporou Citroënu, Kronos Racing zisk třetího titulu. Stalo se tak navzdory zranění, které Loeba donutilo vynechat poslední čtyři soutěže ročníku.
Další sezona byla dramatičtější, protože Loeb se dlouho pohyboval na druhé příčce šampionátu za Marcusem Grönholmem. Závěr roku ale vyšel lépe mu, a tak se stal počtvrté po sobě mistrem světa. Rekordní pátý zápis pak přidal vloni, kdy zvítězil v jedenácti z patnácti soutěžích.
Letos to vypadalo, že opět suverénně dokráčí k celkovému triumfu, ovšem po pěti úvodních výhrách přišlo několik zaváhání, kterých dokázal využít Fin Mikko Hirvonen. Ten ještě před posledním závodem sezony ve Walesu vedl v celkovém pořadí o jeden bod, ovšem Loeb se díky vítězství v Britské rally nakonec prodral k dalšímu titulu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?