Vydáváme vizitku francouzského pilota Sébastiena Loeba, který si nedělním vítězstvím v Britské rally zajistil šestý titul mistra světa v řadě.
Sébastien LoebNarozen 26. února 1974 v HaguenauVyhrál 54 závodů MS (z toho sedm v letošní sezoně)82x dojel pro umístění na pódiuAbsolvoval 125 podniků MSPrvní závod MS: Korsická rally 1999První vítězství v závodě MS: Německá rally 2002Vítěz MS: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009
Kariéra Sébastiena Loeba začala v roce 1995 za volantem Peugeotu 106. O dva roky později doplnil bývalého gymnastu monacký spolujezdec Daniel Elena a spolu závodí dodnes. Rok 1998 přinesl přestup ke značce Citroën, se kterou Loeb spojil svou budoucnost. S Citroënem Saxo Kit Car se v roce 1999 poprvé objevil na startu soutěží světového šampionátu. Na Korsice i na San Remu dokonce vyhrál skupinu A6. Premiéra se speciálem WRC přišla o rok později, když dostal dvě šance od Toyoty.
V roce 2002 se dostal do továrního týmu Citroënu a v další sezoně už mohl bojovat o mistrovský titul. Ten mu sice sebral Nor Petter Solberg, ale to bylo naposledy, co se Loeb na konci seriálu mistrovství světa neradoval.
Poprvé kraloval v roce 2004 a od té doby mistrovství světa nepřetržitě vládne. Na své konto si připsal nejvíce vyhraných soutěží v historii a to jeho kariéra zdaleka nekončí. Rok 2006 přinesl i v barvách soukromého týmu, byť s tovární podporou Citroënu, Kronos Racing zisk třetího titulu. Stalo se tak navzdory zranění, které Loeba donutilo vynechat poslední čtyři soutěže ročníku.
Další sezona byla dramatičtější, protože Loeb se dlouho pohyboval na druhé příčce šampionátu za Marcusem Grönholmem. Závěr roku ale vyšel lépe mu, a tak se stal počtvrté po sobě mistrem světa. Rekordní pátý zápis pak přidal vloni, kdy zvítězil v jedenácti z patnácti soutěžích.
Letos to vypadalo, že opět suverénně dokráčí k celkovému triumfu, ovšem po pěti úvodních výhrách přišlo několik zaváhání, kterých dokázal využít Fin Mikko Hirvonen. Ten ještě před posledním závodem sezony ve Walesu vedl v celkovém pořadí o jeden bod, ovšem Loeb se díky vítězství v Britské rally nakonec prodral k dalšímu titulu.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.