Za 99 dní startuje pouštní klasika a pro obhájce vítězství, tovární tým Volkswagen, běží přípravy na plné obrátky.
Přesné za 99 dní se postaví všechny zúčastněné posádky na start nejtěžší soutěže světa a mezi nimi nebude chybět ani obhájce loňského primátu – tovární tým Volkswagen. Již podruhé se bude slavná soutěž konat na půdě Čile a Argentiny a Wolfsburgská automobilka zde bude usilovat o to, aby svůj loňský historický úspěch obhájila.Loni se automobilka VW zapsala do historie této pouštní soutěže tím, že jako první vyhrála tento maratón s vozem poháněným vznětovým motorem. Logistické a technické přípravy na projekt nazvaný „Dakar – druhé vítězství“ s dieselovými motory již běží na plné obrátky. Jezdecké obsazení je přímo hvězdné. Závodní speciály Race Touareg přivezou na startovní rampu legenda El Matadore Carlos Sainz a Lucas Cruz, loňský vítěz Giniel de Villiers s Dirkem von Zitzewitzem, Mark Miller a Ralph Pitchford a do týmu nově příchozí, na loňském Dakaru velmi rychlý Nasser Al-Attiyah se spolujezdcem Timem Gottschalkem.„Loňské vítězství s dieselovým vozem pro nás byl opravdu historický úspěch,“ nechal se slyšet závodní šéf týmu VW Kris Nissen. „S Race Touaregem a technologiem TDI má náš tým tento úspěch znovu zopakovat. Teď máme nový cíl. Chce v lednu 2010 opět vyhrát a ukázat, že naše loňské vítězství nebyla pouhá náhoda. Tento úkol bude pro naše lidi i techniku velmi obtížný. Ve zbývajících dnech se budeme muset dát vše dohromady a připravit se co možná nejlepším možným způsobem.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.