Za 99 dní startuje pouštní klasika a pro obhájce vítězství, tovární tým Volkswagen, běží přípravy na plné obrátky.
Přesné za 99 dní se postaví všechny zúčastněné posádky na start nejtěžší soutěže světa a mezi nimi nebude chybět ani obhájce loňského primátu – tovární tým Volkswagen. Již podruhé se bude slavná soutěž konat na půdě Čile a Argentiny a Wolfsburgská automobilka zde bude usilovat o to, aby svůj loňský historický úspěch obhájila.Loni se automobilka VW zapsala do historie této pouštní soutěže tím, že jako první vyhrála tento maratón s vozem poháněným vznětovým motorem. Logistické a technické přípravy na projekt nazvaný „Dakar – druhé vítězství“ s dieselovými motory již běží na plné obrátky. Jezdecké obsazení je přímo hvězdné. Závodní speciály Race Touareg přivezou na startovní rampu legenda El Matadore Carlos Sainz a Lucas Cruz, loňský vítěz Giniel de Villiers s Dirkem von Zitzewitzem, Mark Miller a Ralph Pitchford a do týmu nově příchozí, na loňském Dakaru velmi rychlý Nasser Al-Attiyah se spolujezdcem Timem Gottschalkem.„Loňské vítězství s dieselovým vozem pro nás byl opravdu historický úspěch,“ nechal se slyšet závodní šéf týmu VW Kris Nissen. „S Race Touaregem a technologiem TDI má náš tým tento úspěch znovu zopakovat. Teď máme nový cíl. Chce v lednu 2010 opět vyhrát a ukázat, že naše loňské vítězství nebyla pouhá náhoda. Tento úkol bude pro naše lidi i techniku velmi obtížný. Ve zbývajících dnech se budeme muset dát vše dohromady a připravit se co možná nejlepším možným způsobem.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?