Kdo nezažil jedinečnou dobu vozů skupiny B, nebo stále vzpomíná na první speciály WRC, pozor! Máte jedinečnou šanci vidět tyto speciály opět na rychlostních zkouškách a nejen ty, ale i mnoho dalších vozů nedávné soutěžní minulosti.
Ano, sedmý ročník Rally Legend je za dveřmi. Ve dnech 8. – 9. října se rozezvučí v San Marinu motory soutěžních vozů a za volantem nebudou chybět zvučná jména soutěžního sportu.
V letošním ročníku přicházejí organizátoři k jedné a pro fanoušky skvělé změně. Na start se smějí postavit speciály WRC, které byly homologovány nejpozději k 31. 12. 1999. a tak bude k vidění i několik prvních WRCéček. A kdo se za volantem těchto speciálů objeví? Z výčtu jmen můžeme zdůraznit Finy, Juhu Kankkunena (Subaru Impreza WRC), Marcuse Gronholma (Peugeot 206 WRC), nebo Itala Piera Liattiho (Subaru Impreza WRC), či Snadra Munariho (Toyota Corola WRC).
Legendární skupina B bude zastoupena mnoha speciály, za jejichž volanty se představí například „Mikki“ Biassion (Lancia rally 037), nebo Jimmi McRae (Opel Ascona 400), či u nás známý Giuseppe Volta (Lancia rally 037). Kromě těchto zmíněných speciálů se na startu objeví i Lancia Delta S4, Audi Quatro S1, Fiat 131 Abarth a mnoho vozů Porsche různých specifikací.
Česká republika bude mít na startu také zastoupení. Richard a Alena Vojíkovi představí Morris Mini Cooper S a Jiří Trojan s Karlem Machem mladoboleslavskou legendu Škodu 130RS. Více informací k soutěži na www.rallylegend.com. KOMPLETNÍ SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH POSÁDEK
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?