Kdo nezažil jedinečnou dobu vozů skupiny B, nebo stále vzpomíná na první speciály WRC, pozor! Máte jedinečnou šanci vidět tyto speciály opět na rychlostních zkouškách a nejen ty, ale i mnoho dalších vozů nedávné soutěžní minulosti.
Ano, sedmý ročník Rally Legend je za dveřmi. Ve dnech 8. – 9. října se rozezvučí v San Marinu motory soutěžních vozů a za volantem nebudou chybět zvučná jména soutěžního sportu.
V letošním ročníku přicházejí organizátoři k jedné a pro fanoušky skvělé změně. Na start se smějí postavit speciály WRC, které byly homologovány nejpozději k 31. 12. 1999. a tak bude k vidění i několik prvních WRCéček. A kdo se za volantem těchto speciálů objeví? Z výčtu jmen můžeme zdůraznit Finy, Juhu Kankkunena (Subaru Impreza WRC), Marcuse Gronholma (Peugeot 206 WRC), nebo Itala Piera Liattiho (Subaru Impreza WRC), či Snadra Munariho (Toyota Corola WRC).
Legendární skupina B bude zastoupena mnoha speciály, za jejichž volanty se představí například „Mikki“ Biassion (Lancia rally 037), nebo Jimmi McRae (Opel Ascona 400), či u nás známý Giuseppe Volta (Lancia rally 037). Kromě těchto zmíněných speciálů se na startu objeví i Lancia Delta S4, Audi Quatro S1, Fiat 131 Abarth a mnoho vozů Porsche různých specifikací.
Česká republika bude mít na startu také zastoupení. Richard a Alena Vojíkovi představí Morris Mini Cooper S a Jiří Trojan s Karlem Machem mladoboleslavskou legendu Škodu 130RS. Více informací k soutěži na www.rallylegend.com. KOMPLETNÍ SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH POSÁDEK
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.