Kdo nezažil jedinečnou dobu vozů skupiny B, nebo stále vzpomíná na první speciály WRC, pozor! Máte jedinečnou šanci vidět tyto speciály opět na rychlostních zkouškách a nejen ty, ale i mnoho dalších vozů nedávné soutěžní minulosti.
Ano, sedmý ročník Rally Legend je za dveřmi. Ve dnech 8. – 9. října se rozezvučí v San Marinu motory soutěžních vozů a za volantem nebudou chybět zvučná jména soutěžního sportu.
V letošním ročníku přicházejí organizátoři k jedné a pro fanoušky skvělé změně. Na start se smějí postavit speciály WRC, které byly homologovány nejpozději k 31. 12. 1999. a tak bude k vidění i několik prvních WRCéček. A kdo se za volantem těchto speciálů objeví? Z výčtu jmen můžeme zdůraznit Finy, Juhu Kankkunena (Subaru Impreza WRC), Marcuse Gronholma (Peugeot 206 WRC), nebo Itala Piera Liattiho (Subaru Impreza WRC), či Snadra Munariho (Toyota Corola WRC).
Legendární skupina B bude zastoupena mnoha speciály, za jejichž volanty se představí například „Mikki“ Biassion (Lancia rally 037), nebo Jimmi McRae (Opel Ascona 400), či u nás známý Giuseppe Volta (Lancia rally 037). Kromě těchto zmíněných speciálů se na startu objeví i Lancia Delta S4, Audi Quatro S1, Fiat 131 Abarth a mnoho vozů Porsche různých specifikací.
Česká republika bude mít na startu také zastoupení. Richard a Alena Vojíkovi představí Morris Mini Cooper S a Jiří Trojan s Karlem Machem mladoboleslavskou legendu Škodu 130RS. Více informací k soutěži na www.rallylegend.com. KOMPLETNÍ SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH POSÁDEK
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.