Desátým závodem v Sosnové u České Lípy se uzavře letošní ME v rallycrossu. Vše se soustředí na boj o titul v nejprestižnější divizi 1.
O všechno pojedou dva nejúspěšnější jezdci tohoto roku. Švéd Michael Jernberg nasbíral se Škodou Fabia 126 bodů, Nor Sverre Isachsen s Fordem Focus 121. Ač to tak na první pohled nevypadá, v lepší pozici se nachází norský pilot. Z každé pětice závodů se škrtá nejhorší výsledek a Nor už má na kontě nulu ze Švédska, čili nebude škrtat nic. Švéd bodoval ve všech čtyřech podnicích druhé poloviny sezony a pokud výrazněji uspěje v Sosnové, bude škrtat 11 bodů ze Švédska. Matematika redukovaného bodování tedy vypadá následovně: pokud Jernberg vyhraje, stačí Isachsenovi 2. místo k tomu, aby se stal mistrem Evropy. Téměř jistý bronz má úřadující šampion a 14násobný exmistr Evropy Kenneth Hansen, jehož může Andreas Eriksson ohrozit jen tehdy, pokud vyhraje a Hansen tragicky propadne.
V menších divizích je o titulech rozhodnuto, ale o to více se bude bojovat o další medailové pozice. V šestnáctistovkách divize 1A se v Polsku stal nejmladším šampionem všech dob 17letý Nor Mats Lysen s Renaultem Clio a již nemůže být předstižen. O zbylé medaile se poperou Rusové Timur Timeržanov s Cliem a Eduard Leganov s Polem. Velmi malou šanci šanci na bronz má ještě Švéd Lars Larsson se Saxem. Náš nejlepší zástupce Zdeněk Čermák může být nejlépe čtvrtý.
Medailové želízko v ohni ovšem máme v divizi 2 dvoulitrových zadokolek. Roman Častoral s vylepšeným Opelem Astra se utká o bronz s rychlým Belgičanem Guinem Kenisem a jeho BMW 120. Už jistým mistrem Evropy je Nor Knut Ove Borseth s Fordem Fiesta. Stříbro bude hájit Belgičan Jos Sterkens s Focusem před svým krajanem Kenisem. Tak na viděnou o víkendu v Sosnové!První rozjížďka startuje v sobotu od 16:30. V neděli začínáme od 10:00 a finálové jízdy startují v 15:00.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.