Finálový podnik ME v rallycrossu se blíží. Startovní listina slibuje vskutku lahůdkovou podívanou.
Do rozhodující bitvy se přihlásilo rekordní pole 40 vozů nejsilnější divize 1. Vše se soustředí na boj o titul mezi Norem Sverrem Isachsenem s Fordem Focus a Švédem Michaelem Jernbergem se Škodou Fabia. Nebude chybět úřadující šampion Kenneth Hansen s Citroenem C4. V jeho týmu se s cé-čtyřkou nečekaně objeví čerstvý mistr Norska Even Hvaal. Z téže země přijede star světových rallye Henning Solberg, jenž povede Fiestu týmu Andrease Erikssona. Nejžhavějším českým želízkem v ohni je se stejným vozem Pavel Koutný, jenž bude chtít v Sosnové přiložit náplast na nepříliš úspěšnou sezonu. Síly s evropskou špičkou změří trojice českých pilotů pohárových Fabií, ale třeba také bývalý soutěžák Jani Paasonen nebo vedoucí muž mistrovství republiky Peter Ramler se Seatem Leon. Plné pole 33 účastníků hlásí divize 1A. Tady platí za favorita 17letý Nor Mats Lysen s Renaultem Clio, ale všichni silní Rusové budou také na místě. Z našich budeme držet palce především Zdeňku Čermákovi a Jaroslavu Kalnému. Poprvé s novou Fiestou postavenou týmem Jiřího Galušky vyjede mladý Jan Černý. V divizi 2 se přihlásilo 10 jezdců v čele s Norem Knutem Borsethem. Z našich má nejvyšší ambice Roman Častoral, jenž bude bojovat o evropskou medaili.
Program závodu:
sobota 12. září 2009
11:00 – 12:00 1. Volný trénink12:45 – 13:45 2. Volný trénink14:15 Oficiální měřený trénink16:30 Začátek první série rozjížděk
neděle 13. září 2009
08:30 – 09:30 Warm Up10:00 Začátek druhé série rozjížděk12:15 Začátek třetí série rozjížděk14:00 Prezentace jezdců15:00 Finále
Informace: www.rallycross-sosnova.cz
Seznam přihlášených
DIVIZE 1
1 HANSEN Kenneth S Citroën C43 JERNBERG Michael S Škoda Fabia4 ISACHSEN Sverre N Ford Focus T16 4x45 ERIKSSON Andreas S Ford Fiesta6 NOTTVEIT Ole Kristian N Ford Focus7 PAILLER Jean-Luc F Peugeot 2078 WALFRIDSON Stig Olov S Renault Clio9 LINDEFJELL Guttorm N l Škoda Fabia10 EKLUND Per S Saab 9311 HOLTE Frode N Volvo S4012 SMERUD Kjell Arne N Citroën Xsara14 KOUTNÝ Pavel CZ Ford Fiesta15 KUYPERS Jos I Ford Focus ST16 MINNIKHANOV Rustam RUS Citroën C417 BERMINGRUD Morten N Citroën C419 PAUWELS Koen Ford Focus21 EVANS Christopher IRL Opel Astra22 PROCTER Kevin GB Ford Focus24 DORAN Liam GB Ford Fiesta26 PINOMÄKI Jussi FIN Citroën C428 MÜNNICH René D Škoda Fabia30 GERAERTS Edwin Ford Focus31 FODOR György H Toyota Carina34 SHAYMIEV Ayrat RUS Ford Focus40 TEURLINGS Wil NL Volvo S4044 RAMLER Peter A Seat Leon48 WILD Helmut D VW Polo49 DE KEERSMAECKER Ford Focus50 SACHWEH Harald N Opel Astra52 FREDERIKSEN Bo DK Ford Puma60 VIITANEN Silvo FIN FORD Focus62 KOTÁN Péter H Ford Focus64 SOLBERG Henning N Ford Fiesta79 SNOECK Ron NL VW Golf80 BENEŠ Ondřej CZ Škoda Fabia83 VASZILY Lumír CZ Škoda Fabia86 PÁTL Josef CZ Škoda Fabia90 MAD Mark GB Citroën Xsara91 HVAAL Even N Kenneth Hansen Racing Citroën C494 PAASONEN Jani FIN Škoda Fabia
DIVIZE 1A
103 ČERMÁK Zdeněk CZ Škoda Fabia104 JOHANSSON David S Peugeot 206105 LEGANOV Eduard CZ VW Polo106 KALNÝ Jaroslav CZ Peugeot 206110 LYSEN Mats N Renault Clio114 LINNEMANN Ulrik DK Peugeot 207116 NOWAK Tomasz PL Škoda Fabia117 LARSSON Johan S Racing Citroën Saxo118 BÁNKUTI Gábor H Peugeot 206120 VEVERKA Václav CZ Peugeot 206121 VIMMER Pavel CZ Peugeot 206122 AUGUST Mandie D VW Polo130 HANSEN Anders B. VW Polo131 VAN BEERS Dave Renault Clio134 SMETANA Ondřej CZ Ford Puma135 GALUŠKA Jiří CZ Ford Puma Sport139 KALNÁ Michaela CZ Peugeot 206141 BAKKERUD Andreas N Peugeot 206142 TIMERZYANOV Timur RUS Renault Clio143 OLSSON Robin S Renault Clio144 RAKHMATULLIN Ildar RUS Renault Clio145 VEVERKA Václav Jr. CZ Peugeot 106153 ČERNÝ Jan CZ Ford Fiesta154 ŠUSTA Stanislav CZ Škoda Fabia155 MRKÁČEK Aleš CZ Ford Fiesta166 BRUNÁT Stanislav CZ Škoda Fabia173 KLAENHARDT Jűrgen D Peugeot 206175 MARTHINSEN Trond W. N VW Polo177 KUČERA Zdeněk CZ Škoda Fabia178 HVAAL Alexander N Citroën Saxo179 SAFONOVS Reinis LV VW Polo182 BÍLEK Petr CZ Škoda Fabia195 REMANS Dennis B Ford Fiesta
DIVIZE 2
202 STERKENS Jos Ford Focus204 MERTENS Patrick B VW Polo205 MUŽÍK Viktor CZ BMW 320i206 VAN DEN BRANDT Ivo Mitsubishi Colt 200S208 HABJORG Ole N BMW 120218 BORSETH Knut Ove N Ford Fiesta220 IRO Josef CZ Škoda Fabia221 ČASTORAL Roman CZ Opel Astra OPC223 KENIS Guino B BMW 120225 KASSE Ko NL Opel Astra OPC
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.