Po loňském úspěšném ročníku Dakaru, poprvé konaném mimo černý kontinent, se dostává Argentině i Čile opět cti, tento podnik znovu hostit i v následujícím roce.
Ředitel podniku Etienne Lavigne si pochvaloval bezproblémový průběh letošního ročníku, který musel být kvůli hrozbě terorismu přesunut do netypických končin Jižní Ameriky. Tento podnik přilákal účastníky ze 49 zemí, okolo tří miliónů diváků přihlížejících u trati a asi dva bilióny doma u televizí. Logickou volbou je tedy potvrzení dalšího ročníku, který se bude konat na stejném místě.
„Jsme potěšení, že v návaznosti na letošní úspěšný ročník, který se konal na území Argentiny a Čile, můžeme oznámit návrat Dakaru pro příští rok opět do Jižní Ameriky,“ ohlásil Lavigne.Potvrzení Argentiny jako pořadatele Dakaru 2010 potěšilo i Carlose Meyera, argentinského ministra turistického ruchu. „Je to velký úspěch pro Argentinu a určitě to podpoří turistiku v naší zemi a naši prestiž v mezinárodním měřítku.“32. ročník Dakaru odstartuje v Buenos Aires v pátek 1. ledna 2010 a do argentinské metropole se vrátí opět v neděli 17. ledna. Posádky při něm najedou 8600 Km a z toho 5200 Km rychlostních speciálek. Celá soutěž je organizována do smyčky, která se pojede proti směru hodinových ručiček.Startovat se bude na severu. Ze začátku se pojede na pevném podkladu. Další část zavede závodníky do And, kde bude asi nejvíce upřena pozornost na poušť Atacama s pěti pouštními etapami. Návrat zpět do Buenos Aires nabídne rozmanitost horského terénu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.