Po loňském úspěšném ročníku Dakaru, poprvé konaném mimo černý kontinent, se dostává Argentině i Čile opět cti, tento podnik znovu hostit i v následujícím roce.
Ředitel podniku Etienne Lavigne si pochvaloval bezproblémový průběh letošního ročníku, který musel být kvůli hrozbě terorismu přesunut do netypických končin Jižní Ameriky. Tento podnik přilákal účastníky ze 49 zemí, okolo tří miliónů diváků přihlížejících u trati a asi dva bilióny doma u televizí. Logickou volbou je tedy potvrzení dalšího ročníku, který se bude konat na stejném místě.
„Jsme potěšení, že v návaznosti na letošní úspěšný ročník, který se konal na území Argentiny a Čile, můžeme oznámit návrat Dakaru pro příští rok opět do Jižní Ameriky,“ ohlásil Lavigne.Potvrzení Argentiny jako pořadatele Dakaru 2010 potěšilo i Carlose Meyera, argentinského ministra turistického ruchu. „Je to velký úspěch pro Argentinu a určitě to podpoří turistiku v naší zemi a naši prestiž v mezinárodním měřítku.“32. ročník Dakaru odstartuje v Buenos Aires v pátek 1. ledna 2010 a do argentinské metropole se vrátí opět v neděli 17. ledna. Posádky při něm najedou 8600 Km a z toho 5200 Km rychlostních speciálek. Celá soutěž je organizována do smyčky, která se pojede proti směru hodinových ručiček.Startovat se bude na severu. Ze začátku se pojede na pevném podkladu. Další část zavede závodníky do And, kde bude asi nejvíce upřena pozornost na poušť Atacama s pěti pouštními etapami. Návrat zpět do Buenos Aires nabídne rozmanitost horského terénu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.