Jezdec továrního týmu Ford Jari - Matti Latvala zvítězil za volantem Fordu Eskort RS1800 MK2 v rally historických automobilů konané v okolí finského města Lahti.
Z jedenácti rychlostních zkoušek dokázal být v devíti nejrychlejší a s přehledem zvítězil před Miko Turkkim jedoucím s Opelem Ascona 400. Třetí místo obsadil Pekka Laaksonen s Fordem Eskort RS2000 MK1. Čtvrté místo obsadil Norský veterán Valter Jensen s Porsche Carrera RS.
Soutěž musela být přerušena na druhém měřeném úseku, kdy posádka Lancie Stratos nezvládla jeden ze skoků a skončila mezi stromy se značně poškozeným veteránem italské značky. V jakém stavu se nacházel vůz po havárii, můžete vidět níže na videu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.