Už tak silnou jezdeckou sestavu, se kterou se Volkswagen představil na Dakaru 2009, se rozhodla německá značka ještě posílit. Pro Dakar 2010 totiž získala od konkurenčního BMW jejich hlavní hvězdu Katařana Nassera Al-Attiyaha.
Al-Attiyah doplní v německém týmu Giniela de Villierse, Marka Millera a Carlose Sainze. Úlohou této jezdecké sestavy bude obhajoba vítězství, které VW získalo na začátku roku a které bylo na Dakaru prvním pro dieselový motor v historii. Nasser bude navigován Timem Gottschalkem. Místo v továrním Volkswagenu tak nezbylo na Dietera Deppinga, který letos dokončil soutěž na šestém místě. Dieter teď bude působit v roli testovacího a náhradního jezdce. „Moje srdce tluče pro rally, proto jsem nesmírně spokojen tím, že na Dakaru 2010 budu startovat v tak profesionálním týmu, jakým Volkswagen bez pochyby je. S tímto triumfem na letošním Dakaru VW ukázal, že je to silný tým. Ve Volkswagenu vím, že mám šanci vítězství v celém Dakaru. Udělám vše pro to, abych to dokázal,“ říká Al-Attiyah.Ředitel VW pro motorsport Kris Nissen řekl, že jeho hlavním cílem bylo, získat Al-Attiyaha do svého týmu stejně tak jako spolujezdce Lucase Cruze Senru, který bude v roce 2010 partnerem Sainze. “Volkswagen se Dakaru 2010 zúčastní z jasným cílem: Chceme zopakovat náš triumf. Jedna věc je jasná už teď: Cesty budou těžší, bude to tedy větší výzva. Na tento úkol jsme perfektně připravení,“ říká Kris.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?