Už tak silnou jezdeckou sestavu, se kterou se Volkswagen představil na Dakaru 2009, se rozhodla německá značka ještě posílit. Pro Dakar 2010 totiž získala od konkurenčního BMW jejich hlavní hvězdu Katařana Nassera Al-Attiyaha.
Al-Attiyah doplní v německém týmu Giniela de Villierse, Marka Millera a Carlose Sainze. Úlohou této jezdecké sestavy bude obhajoba vítězství, které VW získalo na začátku roku a které bylo na Dakaru prvním pro dieselový motor v historii. Nasser bude navigován Timem Gottschalkem. Místo v továrním Volkswagenu tak nezbylo na Dietera Deppinga, který letos dokončil soutěž na šestém místě. Dieter teď bude působit v roli testovacího a náhradního jezdce. „Moje srdce tluče pro rally, proto jsem nesmírně spokojen tím, že na Dakaru 2010 budu startovat v tak profesionálním týmu, jakým Volkswagen bez pochyby je. S tímto triumfem na letošním Dakaru VW ukázal, že je to silný tým. Ve Volkswagenu vím, že mám šanci vítězství v celém Dakaru. Udělám vše pro to, abych to dokázal,“ říká Al-Attiyah.Ředitel VW pro motorsport Kris Nissen řekl, že jeho hlavním cílem bylo, získat Al-Attiyaha do svého týmu stejně tak jako spolujezdce Lucase Cruze Senru, který bude v roce 2010 partnerem Sainze. “Volkswagen se Dakaru 2010 zúčastní z jasným cílem: Chceme zopakovat náš triumf. Jedna věc je jasná už teď: Cesty budou těžší, bude to tedy větší výzva. Na tento úkol jsme perfektně připravení,“ říká Kris.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.