Včera na svět prosákla zatím neoficiální zpráva. Tovární tým VW by se rád zúčastnil i dalšího ročníku Dakaru a zkusil tak obhájit svůj letošní double.
Volkswagen se s největší pravděpodobností objeví i na příštím ročníku legendární Rally Dakar. Továrna z Wolfsburgu by se po letošním doublu a také prvním vítězství na Dakaru vůbec ráda angažovala v tomto odvětví motorsportu i nadále. Je to pro ně velkou výzvou. „Účast na letošní Rally Dakar bez pochyby přispěla k mezinárodnímu zviditelnění VW. Proto jsme se rozhodli, že pojedeme i na Dakar 2010,“ řekl Martin Winterkorn (předseda představenstva VW). S Race Touaregem, který je osazen motorem TDI s 280 koňmi, vyhrála posádka Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz v lednu první ročník Dakaru v Jižní Americe. Jeho týmový kolega Mark Miller s Ralphem Pitchfordem jim kryl záda a byl druhý s nevelkou ztrátou. V roce 2010 se soutěž pojede od 2. do 17. ledna, když se posádky, jako i letos, představí v Argentině a Chile.„Vedle toho, že jsme si na Dakaru získali hodně zajímavých kontaktů, tak nám soutěž přinesla velký mediální ohlas. Během rally jsme neměli velké problémy s technikou a všechny vozy byly poměrně spolehlivé. Byli jsme potěšeni i spolehlivostí našich TDI motorů. V závodním motoru byly použity technologie, které pak můžeme přenést i do sériových aut,“ říká Ulrich Hackenberg, člen představenstva pro technický vývoj.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.