Včera na svět prosákla zatím neoficiální zpráva. Tovární tým VW by se rád zúčastnil i dalšího ročníku Dakaru a zkusil tak obhájit svůj letošní double.
Volkswagen se s největší pravděpodobností objeví i na příštím ročníku legendární Rally Dakar. Továrna z Wolfsburgu by se po letošním doublu a také prvním vítězství na Dakaru vůbec ráda angažovala v tomto odvětví motorsportu i nadále. Je to pro ně velkou výzvou. „Účast na letošní Rally Dakar bez pochyby přispěla k mezinárodnímu zviditelnění VW. Proto jsme se rozhodli, že pojedeme i na Dakar 2010,“ řekl Martin Winterkorn (předseda představenstva VW). S Race Touaregem, který je osazen motorem TDI s 280 koňmi, vyhrála posádka Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz v lednu první ročník Dakaru v Jižní Americe. Jeho týmový kolega Mark Miller s Ralphem Pitchfordem jim kryl záda a byl druhý s nevelkou ztrátou. V roce 2010 se soutěž pojede od 2. do 17. ledna, když se posádky, jako i letos, představí v Argentině a Chile.„Vedle toho, že jsme si na Dakaru získali hodně zajímavých kontaktů, tak nám soutěž přinesla velký mediální ohlas. Během rally jsme neměli velké problémy s technikou a všechny vozy byly poměrně spolehlivé. Byli jsme potěšeni i spolehlivostí našich TDI motorů. V závodním motoru byly použity technologie, které pak můžeme přenést i do sériových aut,“ říká Ulrich Hackenberg, člen představenstva pro technický vývoj.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.