Volkswagen se tři týdny po jeho doublu na Dakaru 2009 poměrně pozitivně vyjádřil ohledně jeho budoucnosti ve vytrvalostních soutěžích.
„Se sportovním výsledkem i se světovým ohlasem, který tento výsledek vzbudil, jsme velmi spokojeni,“ říká Ulrich Hackenberg (člen představenstva VW). Hackenberg je odpovědný za technický vývoj včetně motorsportu. „První hodnocení je skrze pozitivní. V současné době vážně uvažujeme o možném startu na Dakaru 2010. Budeme nadále v klidu pokračovat v hodnocení letošního Dakaru a v příštích týdnech se rozhodneme,“ prozrazuje Hackenberg. Volkswagen vyhrál Rally Dakar jako první tým s dieselovými motory pod kapotami svých speciálu Race Touareg. V letošním ročníku Giniel de Villiers s Dirkem von Zitzewitzem a Mark Miller s Ralphem Pitchfordem dovezli wolfsburgerské automobilce dvojité vítězství.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.