V sobotu brzy ráno odstartuje velmi populární amatérská soutěž ve Vizovicích.
V sobotu odstartuje před Vizovickou sokolovnou, další ročník velmi prestižní amatérské soutěže, Ve Stopě Valašské zimy. Na startu bude 130 amatérských posádek, na které čeká 10 rychlostních testů.
Přihlášeno je opět 130 posádek, které budou startovat od nejslabších aut po nejsilnější. Známá je taky trať, která začíná slalomem na hřišti místní školy ve Vizovicích. Dále soutěžící pkračují po známé rychlostní zkoušce Barák (kdysi RZ na Barum Rally Vizovice - Loučka). Poté čeká na soutěžící rychlá Raková, dále dvě části RZ Pindula.
Na seznamu přihlášených najdeme mnoho známých jmen, již tradičních účastníků této soutěže. Třeba Davida Gintra s krásnou Toyotou Celica GT4. Ze slabších vozů jmenujme třeba Radima Drgu s velmi rychlým Áčkovým Favoritem. Ve startovní listině jsou i Subaru Impreza WRX a Lancery různých evolucí, ale i třeba Trabanty (jede ze stáje Jarka Orsáka), Škody 100 - Fabia a další vozy.
Předjezdci budou také známí a to např. Jarek Orsák se svým Lancerem EVO IX, není vyloučen ani start Antonína Tlusťáka s C2 S16000.
Neváhejte se přijet na tutou soutěž podívat, neboť i amatéři předvádějí pěknou jízdu. Bohužel, stejně jako loni jsou tratě sněhuprosté.
Časový harmonogram najdete ZDE. Mapy rychlostní zkoušek jsou ZDE.Startovní listina je ZDE.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.