De Villiers: Byl jsem strašně nervozní

Sainz, Carlos - Périn, Michel
Sainz, Carlos - Périn, Michel, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 18. ledna 2009 21:07
Sdílej:

První reakce vítěze Dakaru 2009 Giniele de Villierse, kterou pronesl v cíli, byla, že se poslední kilometry doslova třásl nervozitou.

Jihoafričan Giniel de Villiers se svým spolujezdcem Dirkem von Zitzewitzem získali svoje první vítězství na Dakaru. První vítězství to bylo i pro jejich zaměstnavatele, značku VW. Tým z Wolfsburgu tím také jako první v historii získal vítězství na Dakaru s naftovým agregátem. Díky svému druhému vítězství v etapě zvýšil na poslední chvíli de Villiers svoje vedení nad týmovým kolegou Millerem na 8:59 minut. Na třetím místě skončil Američan Robby Gordon se svým Hummerem. Šestým místem podtrhl sílu továrního týmu Němec Dieter Depping. „To bylo zcela neuvěřitelné. Byl to nejemocionálnější moment v mém dosavadním životě. Během posledních kilometrů jsem byl tak nervózní, že vám to nemohu ani popsat“ říkal v cíli de Villiers. Pro Jihoafričana, který byl na Dakaru 2006 druhý, to bylo první vítězství v kariéře, stejně tak pro Volkswagen: „Je to pro tým strašně moc důležité vítězství. Jsem strašně vděčný za to, že mě Volkswagen v posledních pěti letech tak podporoval,“ nostalgicky říká Giniele. Na závěr dodejme, že Giniel byl po celou dobu rally velice rychlý, profitoval také ze spolehlivosti svého stroje. V neposlední řadě “vděčí“ za triumf svému týmovému kolegovi Carlosi Sainzovi, který odstoupil z prvního místa ve dvanácté etapě.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.