První reakce vítěze Dakaru 2009 Giniele de Villierse, kterou pronesl v cíli, byla, že se poslední kilometry doslova třásl nervozitou.
Jihoafričan Giniel de Villiers se svým spolujezdcem Dirkem von Zitzewitzem získali svoje první vítězství na Dakaru. První vítězství to bylo i pro jejich zaměstnavatele, značku VW. Tým z Wolfsburgu tím také jako první v historii získal vítězství na Dakaru s naftovým agregátem. Díky svému druhému vítězství v etapě zvýšil na poslední chvíli de Villiers svoje vedení nad týmovým kolegou Millerem na 8:59 minut. Na třetím místě skončil Američan Robby Gordon se svým Hummerem. Šestým místem podtrhl sílu továrního týmu Němec Dieter Depping. „To bylo zcela neuvěřitelné. Byl to nejemocionálnější moment v mém dosavadním životě. Během posledních kilometrů jsem byl tak nervózní, že vám to nemohu ani popsat“ říkal v cíli de Villiers. Pro Jihoafričana, který byl na Dakaru 2006 druhý, to bylo první vítězství v kariéře, stejně tak pro Volkswagen: „Je to pro tým strašně moc důležité vítězství. Jsem strašně vděčný za to, že mě Volkswagen v posledních pěti letech tak podporoval,“ nostalgicky říká Giniele. Na závěr dodejme, že Giniel byl po celou dobu rally velice rychlý, profitoval také ze spolehlivosti svého stroje. V neposlední řadě “vděčí“ za triumf svému týmovému kolegovi Carlosi Sainzovi, který odstoupil z prvního místa ve dvanácté etapě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.