První reakce vítěze Dakaru 2009 Giniele de Villierse, kterou pronesl v cíli, byla, že se poslední kilometry doslova třásl nervozitou.
Jihoafričan Giniel de Villiers se svým spolujezdcem Dirkem von Zitzewitzem získali svoje první vítězství na Dakaru. První vítězství to bylo i pro jejich zaměstnavatele, značku VW. Tým z Wolfsburgu tím také jako první v historii získal vítězství na Dakaru s naftovým agregátem. Díky svému druhému vítězství v etapě zvýšil na poslední chvíli de Villiers svoje vedení nad týmovým kolegou Millerem na 8:59 minut. Na třetím místě skončil Američan Robby Gordon se svým Hummerem. Šestým místem podtrhl sílu továrního týmu Němec Dieter Depping. „To bylo zcela neuvěřitelné. Byl to nejemocionálnější moment v mém dosavadním životě. Během posledních kilometrů jsem byl tak nervózní, že vám to nemohu ani popsat“ říkal v cíli de Villiers. Pro Jihoafričana, který byl na Dakaru 2006 druhý, to bylo první vítězství v kariéře, stejně tak pro Volkswagen: „Je to pro tým strašně moc důležité vítězství. Jsem strašně vděčný za to, že mě Volkswagen v posledních pěti letech tak podporoval,“ nostalgicky říká Giniele. Na závěr dodejme, že Giniel byl po celou dobu rally velice rychlý, profitoval také ze spolehlivosti svého stroje. V neposlední řadě “vděčí“ za triumf svému týmovému kolegovi Carlosi Sainzovi, který odstoupil z prvního místa ve dvanácté etapě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.