Volswagen dostal v dnešní etapě úder přímo do srdce. Do velkých problémů se dostala hvězda týmu a průběžně vedoucí Carlos Sainz, dokonce musel odstoupit!
Stalo se tak na 79 kilometru dnešní etapy. Carlos Sainz ztratil kontrolu nad jeho Volkswagen Race Touaregem, dostal smyk a boural. Copilot Michel Perin byl zraněn a musel být transportován helikoptérou do nemocnice v Biwaku. Pro Sainze byla rally dosud poměrně jednoznačná. Tato nehoda samozřejmě znamená konec všem nadějím na vítězství. Tým VW má však na dalších dvou pozicích ještě dva vozy. Provizorní vítězství má tedy ještě stále poměrně pevně ve svých rukou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.