Všechny účastníky Dakaru dnes zastihla zpráva, že šéf soutěže Etienne Lavigne rozhodl o vyloučení průběžně vedoucího může kategorie aut!
"Posádka se startovním číslem 302 Al Attiyah/Thorner s vozem BMW byla z rally vyloučena. Důvod vyloučení: Posádka včera neprojela hned několik kontrolních bodů," stojí v tiskovém prohlášení. Katařan již včera po dojezdu přiznal, že neprojel nějákými kontrolními body. Musel použít alternativní trasu zkoušky, protože motor jeho BMW se přehříval. Neprojel tedy nejtěžší částí etapy dunami.
Teď už bývalý vedoucí muž pořadí aut Al Attiyah vedl nad jezdci Volkswagenu Ginielem de Villiersem a Carlosem Sainzem. Zdá se, že to byl už poslení jezdec, který mohl zabránit jezdcům konkurenčního Volkswagenu v zisku vítězství na letošním Dakaru.
Ve vedení se tedy v současné době vyhřívá Jihoafričan Giniel de Villers, který dnes otevře etapu. Dnešní etapa vede z Argentiny do Chile.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?