Luc Alphand dokončil včerejší etapu Rallye Dakar na třetím místě, ale jeho kolegové Stéphane Peterhansel a Nani Roma měli problémy.
Přestože ve třetí etapě prorazil Luc Alphand nádrž svého vozu, v té čtvrté už byl opět na výsluní. Byl nejrychlejším jezdcem s vozem Mitsubishi. Luc a jeho spolujezdec Gilles Picard se tímto výsledkem posunuli z desáté na osmou pozici. Jejich kolegové Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret a Nani Roma/Lucas Cruz na čtvrtém respektive pátém místě ztratili i ve včerejší etapě na špici další minuty. Luc ve včerejší etapě zaostal jen o 2:24 minuty za bývalým mistrem světa v rally Carlosem Sainzem. Jeho dva týmový kolegové s Lancery se však drží poměrně v předu. Peterhansel i Romajeli ve včerejší etapě poměrně podobné časy jako Alphand. Na posledním úseku však ztratili. Roma měl menší problémy s drsným podkadem, když se snažil šetřit pneumatiky a Petrhansel měl problémy s motorkáři. My tak můžeme jen doufat, že se tovární tým Mitsubishi v dalším pokračování soutěže pokusí zabojovat alespoň o etapová vítězství a pokusí se zamíchat kartami na Dakaru 2009.
„Luc mě potěšil. Dnes jel opravdu dobře. Naše další dvě auta měla menší problémy, ale zůstáváme klidní. Al-Attiyah i Sainz na to moc tlačí, my si počkáme, co se stane v nejbližších dnech,“ říká týmový šéf Dominique Serieys.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?