OHLASY JEZDCŮ VOLKSWAGENU PO 2. ETAPĚ: Velmi úspěšný byl druhý den pro dvojici jezdců Volkswagenu, Sainze s de Villiersem. Oba si významně polepšili a drží si první dvě místa absolutně.
Carlos Sainz – první místo absolutně Dnešní druhá etapa byla mnohem náročnější než ta včerejší. Hlavně motocykly a všudypřítomný prach nám způsobily mnoho problémů. Za motorkami jsme byli nuceni jet pomaleji, ale nemohli jsme si dovolit nějak ztratit nebo úplně zastavit, i když bychom asi nezapadli. První část dnešní etapy byla velmi rychlá, jednou jsme se dokonce ztratili, což bylo obtížné. Každopádně můj navigátor Michel podal v těchto nepříjemných podmínkách opět skvělý výkon.
Giniel de Villiers – druhé místo absolutně Dnes jsme museli především zvládnout trasu, která byla všude lemována samými stromy. V tom nekonečné množství hustého prachu jsme si připadali jako slepci, kteří někam utíkají. Zhruba v polovině etapy nás potkali menší problémy a ztratili jsme asi minutu nebo dvě. Dnešní etapa byla v mnoha ohledech náročná nejen pro nás, ale i navigátory, což možná zapříčinilo, že jsme se posunuli na druhé místo absolutně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.