OHLASY JEZDCŮ VOLKSWAGENU PO 1. ETAPĚ; Jak jsou spokojeni s výsledky první etapy u VW?
Kris Nissen (ředitel Volkswagenu pro motorsport):Pro nás to byl úspěšný první den Dakarské rally. Nadšení diváků je fantastické, jsou kolem cesty a řvou na soutěžící. Jsem s tím výsledkem spokojený. Volkswagenu se povedl solidní vstup do Dakaru. Druhá, třetí a čtvrtá pozice je excelentní a uspokojivý výsledek pro tým. Jen Dieter Depping měl menší problém s elektronikou, ale stál ho bohužel hodně času. Zatím však bylo odjeto jen 5% z celé rally. Jsem optimistický a doufám, že náš tým bude hrát velmi důležitou roli až do konce rally. #301 – Carlos Sainz (druhý celkově):První zkouška pro nás začala velmi dobře. Našli jsme dobrý rytmus pro tuto extrémně rychlou zkoušku. Nicméně, po 115 kilometrech jsme dohnali Stéphana Peterhansela, který startoval s jeho Mitsubishi před námi. Díky velkému množství prachu jsme ho nemohli předjet. Bylo to také velkým rizikem, za ním zůstat po zbytek zkoušky.#305 – Giniel de Villiers (třetí celkově):Dnes to bylo hodně riskantní. Jeli jsme jen dvě minuty za lídrem, ale zůstali jsme radši v bezpečné vzdálenosti a ani jsme se nesnažili ho předjet. To byl také náš cíl: Zkouška byla velmi rychlá a museli jsme předjíždět v prachu hodně motorek. Viděli jsme jak rychle se něco může stát, když jen malý kousek před námi havaroval jeden motorkář. Naštěstí jsme stihli zastavit. #308 – Mark Miller (čtvrtý celkově):To byla jedna z nejrychlejších úvodních zkoušek do rally, jakou jsem kdy jel. Na jednu stranu to nebylo zas tak těžké, ale na druhou jsme museli být velmi opatrní, když jsme předjížděli motorkáře. Brzy jsme je dohnali a bylo poměrně těžké najít v prachu bezpečnou cestu k předjetí. Každopádně to byl úspěšný start do Dakaru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.