OHLASY JEZDCŮ MITSUBISHI PO 1. ETAPĚ; Po včerejší etapě nepanovalo v táboru Mitsubishi největší nadšení z výsledků, ale všichni připomínali, že je čeká ještě dlouhá cesta do cíle.
Dominique Serieys, šéf týmu:Byl to pouze start do rally. To, co se stalo Hiroshimovi je smůtné, protože měl dobrou rychlost. S rychlsotí ostatních vozů jsme spokojeni. Gratulujeme Nasserovi k jeho skvělému výsledku. Potřebujeme se zbavit tlaku, který je na nás vyvíjen. V průběhu rally každou noc zkontrolujeme pár věcí. Dnešek byl pouze start do soutěže, která zahrnuje mnoho rozmanitých etap. Potřebujeme se dostat přes tyto tratě, jsou to vlastně cesty. Na Dakaru máte rychlé i klikaté tratě, velbloudí trávu a duny. Dnešek byl pouze část toho, co nás čeká. Luc AlphandCíl pro dnešní den byl, abychom neztratili moc času na této rychlé zkoušce. Nasser jel velmi dobře a měl velmi dobrou maximální rychlost. Myslím, že bychom ztratili ještě více času, kdybychom měli loňské vozy. Zatím jsme jeli opatrně. Je to dlouhý závod a dnešní trať byla prašná a potencionálně nebezpečná. Když pořádně nevidíte na trať před vámi, tak je to nebezpečné. Auto má skvělý kroutící moment a řízení je také skvělé. Nové šasi je také výborné a je velmi stabilní i ve vysokých rychlostech. Stéphane PeterhanselNikdy to není jednoduché, když jedete jako první na trati, speciálně když je to první den Dakaru. Musíme předjíždět mnoho motorek. Když startujete více vzadu, tak je to vždy jednodušší. Nenašel jsem dobrý rytmus, ale auto bylo ok. Maximální rychlost nemůže být už vyšší, ale jel jsem opatrně, protože v prachu to bylo nebezpečné. Preferuji pomalejší začátky. Zítra to bude podobný typ tratí, možná trať bude trošku kratší. Musíme si počkat. Stabilita vozu není vůbec špatná. Možná jsem jel až moc opatrně.Joan 'Nani' RomaNebyl to jednoduchý den. Bylo po trati hodně motorek, hodně prachu a bylo jednoduché udělat chybu. Začínám si zvykat na nový vůz. Auto se chová opravdu jinak než to minulé. Má větší kroutící moment, ale možná potřebujeme trošku větší maximální rychlost. Ale čeká nás ještě dlouhá cesta.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.