OHLASY JEZDCŮ MITSUBISHI PO 1. ETAPĚ; Po včerejší etapě nepanovalo v táboru Mitsubishi největší nadšení z výsledků, ale všichni připomínali, že je čeká ještě dlouhá cesta do cíle.
Dominique Serieys, šéf týmu:Byl to pouze start do rally. To, co se stalo Hiroshimovi je smůtné, protože měl dobrou rychlost. S rychlsotí ostatních vozů jsme spokojeni. Gratulujeme Nasserovi k jeho skvělému výsledku. Potřebujeme se zbavit tlaku, který je na nás vyvíjen. V průběhu rally každou noc zkontrolujeme pár věcí. Dnešek byl pouze start do soutěže, která zahrnuje mnoho rozmanitých etap. Potřebujeme se dostat přes tyto tratě, jsou to vlastně cesty. Na Dakaru máte rychlé i klikaté tratě, velbloudí trávu a duny. Dnešek byl pouze část toho, co nás čeká. Luc AlphandCíl pro dnešní den byl, abychom neztratili moc času na této rychlé zkoušce. Nasser jel velmi dobře a měl velmi dobrou maximální rychlost. Myslím, že bychom ztratili ještě více času, kdybychom měli loňské vozy. Zatím jsme jeli opatrně. Je to dlouhý závod a dnešní trať byla prašná a potencionálně nebezpečná. Když pořádně nevidíte na trať před vámi, tak je to nebezpečné. Auto má skvělý kroutící moment a řízení je také skvělé. Nové šasi je také výborné a je velmi stabilní i ve vysokých rychlostech. Stéphane PeterhanselNikdy to není jednoduché, když jedete jako první na trati, speciálně když je to první den Dakaru. Musíme předjíždět mnoho motorek. Když startujete více vzadu, tak je to vždy jednodušší. Nenašel jsem dobrý rytmus, ale auto bylo ok. Maximální rychlost nemůže být už vyšší, ale jel jsem opatrně, protože v prachu to bylo nebezpečné. Preferuji pomalejší začátky. Zítra to bude podobný typ tratí, možná trať bude trošku kratší. Musíme si počkat. Stabilita vozu není vůbec špatná. Možná jsem jel až moc opatrně.Joan 'Nani' RomaNebyl to jednoduchý den. Bylo po trati hodně motorek, hodně prachu a bylo jednoduché udělat chybu. Začínám si zvykat na nový vůz. Auto se chová opravdu jinak než to minulé. Má větší kroutící moment, ale možná potřebujeme trošku větší maximální rychlost. Ale čeká nás ještě dlouhá cesta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.