Letošní start Dakaru v Jižní Americe provázelo velké nadšení fanoušků. Dokonce se jich zde sešlo až na 500 000.
Ryzí nadšení, to prožili piloti, kteří projeli 2. ledna startovní rampou letošního Dakaru. Panovala zde až dojemná atmosféra. Posádky do soutěže symbolicky “vyslalo“ až 500 000 nadšených fanoušků, kteří se tlačili kolem startovní rampy v Buenos Aires. Dnes je na programu etapa dlouhá 622 kilometrů. Její trasa povede z Buenos Aires do Santa Rosa de la Pampa. Rally skončí 18. ledna opět v Buenos Aires poté, co projedou všichni účastníci různými typy terénů, přes hory i poště území Argentiny a Chile. „Užili jsme si tento start před plnou diváckou kulisou,“ říká ředitel Volkswagenu Motorsport Kris Nissen. „V sobotu pak bude následovat sportovní začátek soutěže. Jsem si jistý, že diváci zde i u televizních obrazovek uvidí napínavý závod a vyplatí se jim každá minuta, kterou Dakaru věnují.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.