Letošní start Dakaru v Jižní Americe provázelo velké nadšení fanoušků. Dokonce se jich zde sešlo až na 500 000.
Ryzí nadšení, to prožili piloti, kteří projeli 2. ledna startovní rampou letošního Dakaru. Panovala zde až dojemná atmosféra. Posádky do soutěže symbolicky “vyslalo“ až 500 000 nadšených fanoušků, kteří se tlačili kolem startovní rampy v Buenos Aires. Dnes je na programu etapa dlouhá 622 kilometrů. Její trasa povede z Buenos Aires do Santa Rosa de la Pampa. Rally skončí 18. ledna opět v Buenos Aires poté, co projedou všichni účastníci různými typy terénů, přes hory i poště území Argentiny a Chile. „Užili jsme si tento start před plnou diváckou kulisou,“ říká ředitel Volkswagenu Motorsport Kris Nissen. „V sobotu pak bude následovat sportovní začátek soutěže. Jsem si jistý, že diváci zde i u televizních obrazovek uvidí napínavý závod a vyplatí se jim každá minuta, kterou Dakaru věnují.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.