Dvojnásobný světový šampion ve WRC, Carlos Sainz, se dnes vydal na své třetí vystoupení v soutěži zvané Rally Dakar.
Poté, co slavný El Matadore opustil svět rallových vozů, si našel novou zálibu v Dakarské rally. Po roční pauze způsobené zrušením slavného závodu se Sainz vydá na trať Dakaru již potřetí. Opět to bude s továrním vozem Volkswagen Touareg, se kterým se mu podařilo zajet už devět nejrychlejších etap, ale na vysněné vítězství to zatím nestačilo. Proto letos doufá, že s přesunem místa konání přijde i umístění na nejvyšších příčkách. "Jsme součástí továrního týmu, tak že myšlenky na vítězství jsou zde samozřejmostí. Volkswagen je skvělý tým a já jsem profesionální jezdec. Na rally takovéhoto typu je potřeba nutná dávka trpělivosti a vytrvalosti, etapy musíte brát jednu pro druhé a to dělá ten velký tlak, který je tu vyvíjen. S našimi inženýry jsme dořešili posledních pár věcí a ještě jsme se podrobněji dívali na rozpis, čeká nás náročná rally, tak že příprava je zde velice důležitá," řekl ještě před startem Sainz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.