Dvojnásobný světový šampion ve WRC, Carlos Sainz, se dnes vydal na své třetí vystoupení v soutěži zvané Rally Dakar.
Poté, co slavný El Matadore opustil svět rallových vozů, si našel novou zálibu v Dakarské rally. Po roční pauze způsobené zrušením slavného závodu se Sainz vydá na trať Dakaru již potřetí. Opět to bude s továrním vozem Volkswagen Touareg, se kterým se mu podařilo zajet už devět nejrychlejších etap, ale na vysněné vítězství to zatím nestačilo. Proto letos doufá, že s přesunem místa konání přijde i umístění na nejvyšších příčkách. "Jsme součástí továrního týmu, tak že myšlenky na vítězství jsou zde samozřejmostí. Volkswagen je skvělý tým a já jsem profesionální jezdec. Na rally takovéhoto typu je potřeba nutná dávka trpělivosti a vytrvalosti, etapy musíte brát jednu pro druhé a to dělá ten velký tlak, který je tu vyvíjen. S našimi inženýry jsme dořešili posledních pár věcí a ještě jsme se podrobněji dívali na rozpis, čeká nás náročná rally, tak že příprava je zde velice důležitá," řekl ještě před startem Sainz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.