BFGoodrich a jeho tři hlavní partneři Mitsubishi, Volkswagen a BMW se připravují na pouť Jižní Amerikou. Až 80% z celkového počtu 185 vozů, které se v kategorii aut postaví na start Dakaru 2009, využívá obutí od značky BFGoodrich.
Mitsubishi je ikonou pro tuto pouštní soutěž, když ještě od roku 2001 neprohrálo. Nejúspěšnější typ auta bylo od 21.tisíciletí Pajero, které před letošní soutěží prošlo asi největšími změnami v historii. Nejenže došlo k výrazné proměně vozu zvnějšku, ale také v jeho útrobách bude od letošního ročníku „tepat“ dieselový agregát. Tovární tým Mitsubishi vyšle na start čtveřici pilotů. Jejich barvy budou hájit Stéphane Peterhansel (číslo 300), Luc Alphand (číslo 303), 'Nani' Roma (číslo 304) a Hiroshi Masuoka (číslo 310). Volkswagen stále čeká na historicky první vítězství na rally Dakar! I jeho vozy obouvají pneumatiky značky BFGoodrich. Německé dieselové prototypy již vyhrály i mnoho závodů, plus získaly titul v kategorii FIA Cross-Country Rally World Cup. Vyhrály také několik zkoušek Dakaru roku 2007. Tovární tým Volkswagenu přihlásil do ročníku 2009 následující posádky: Carlos Sainz (číslo 301), Mark Miller (číslo 308), Dieter Depping (číslo 307) a Giniel De Villiers (číslo 305).BMW a BFGoodrich spolu vyhráli dva tituly FIA. V roce 2008 s Nasserem Al-Attiyahem International Cup for Cross-Country Bajas a Cross-Country Rally World Cup. V letošním roce za BMW pojedou Nasser Al-Attiyah (číslo 302), Guerlain Chicherit (číslo 306), Leonid Novystkyi (číslo 316) a Argentinec Orlando Terranova (číslo 315). BFGoodrich si užívá spolupráce i s privátními týmy. Letos se na Dakar bohužel nepřihlásil tým kolem Schlessera, ale například za tým Dessoude pojedou čtyři auta. BFGoodrich také pracuje s mnoha týmy přihlášenými v kategorii T2, ve které můžeme očekávat tvrdý boj mezi Japonci, přesněji mezi značkami Toyota a Nissan.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.