BFGoodrich a jeho tři hlavní partneři Mitsubishi, Volkswagen a BMW se připravují na pouť Jižní Amerikou. Až 80% z celkového počtu 185 vozů, které se v kategorii aut postaví na start Dakaru 2009, využívá obutí od značky BFGoodrich.
Mitsubishi je ikonou pro tuto pouštní soutěž, když ještě od roku 2001 neprohrálo. Nejúspěšnější typ auta bylo od 21.tisíciletí Pajero, které před letošní soutěží prošlo asi největšími změnami v historii. Nejenže došlo k výrazné proměně vozu zvnějšku, ale také v jeho útrobách bude od letošního ročníku „tepat“ dieselový agregát. Tovární tým Mitsubishi vyšle na start čtveřici pilotů. Jejich barvy budou hájit Stéphane Peterhansel (číslo 300), Luc Alphand (číslo 303), 'Nani' Roma (číslo 304) a Hiroshi Masuoka (číslo 310). Volkswagen stále čeká na historicky první vítězství na rally Dakar! I jeho vozy obouvají pneumatiky značky BFGoodrich. Německé dieselové prototypy již vyhrály i mnoho závodů, plus získaly titul v kategorii FIA Cross-Country Rally World Cup. Vyhrály také několik zkoušek Dakaru roku 2007. Tovární tým Volkswagenu přihlásil do ročníku 2009 následující posádky: Carlos Sainz (číslo 301), Mark Miller (číslo 308), Dieter Depping (číslo 307) a Giniel De Villiers (číslo 305).BMW a BFGoodrich spolu vyhráli dva tituly FIA. V roce 2008 s Nasserem Al-Attiyahem International Cup for Cross-Country Bajas a Cross-Country Rally World Cup. V letošním roce za BMW pojedou Nasser Al-Attiyah (číslo 302), Guerlain Chicherit (číslo 306), Leonid Novystkyi (číslo 316) a Argentinec Orlando Terranova (číslo 315). BFGoodrich si užívá spolupráce i s privátními týmy. Letos se na Dakar bohužel nepřihlásil tým kolem Schlessera, ale například za tým Dessoude pojedou čtyři auta. BFGoodrich také pracuje s mnoha týmy přihlášenými v kategorii T2, ve které můžeme očekávat tvrdý boj mezi Japonci, přesněji mezi značkami Toyota a Nissan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.