BFGoodrich a jeho tři hlavní partneři Mitsubishi, Volkswagen a BMW se připravují na pouť Jižní Amerikou. Až 80% z celkového počtu 185 vozů, které se v kategorii aut postaví na start Dakaru 2009, využívá obutí od značky BFGoodrich.
Mitsubishi je ikonou pro tuto pouštní soutěž, když ještě od roku 2001 neprohrálo. Nejúspěšnější typ auta bylo od 21.tisíciletí Pajero, které před letošní soutěží prošlo asi největšími změnami v historii. Nejenže došlo k výrazné proměně vozu zvnějšku, ale také v jeho útrobách bude od letošního ročníku „tepat“ dieselový agregát. Tovární tým Mitsubishi vyšle na start čtveřici pilotů. Jejich barvy budou hájit Stéphane Peterhansel (číslo 300), Luc Alphand (číslo 303), 'Nani' Roma (číslo 304) a Hiroshi Masuoka (číslo 310). Volkswagen stále čeká na historicky první vítězství na rally Dakar! I jeho vozy obouvají pneumatiky značky BFGoodrich. Německé dieselové prototypy již vyhrály i mnoho závodů, plus získaly titul v kategorii FIA Cross-Country Rally World Cup. Vyhrály také několik zkoušek Dakaru roku 2007. Tovární tým Volkswagenu přihlásil do ročníku 2009 následující posádky: Carlos Sainz (číslo 301), Mark Miller (číslo 308), Dieter Depping (číslo 307) a Giniel De Villiers (číslo 305).BMW a BFGoodrich spolu vyhráli dva tituly FIA. V roce 2008 s Nasserem Al-Attiyahem International Cup for Cross-Country Bajas a Cross-Country Rally World Cup. V letošním roce za BMW pojedou Nasser Al-Attiyah (číslo 302), Guerlain Chicherit (číslo 306), Leonid Novystkyi (číslo 316) a Argentinec Orlando Terranova (číslo 315). BFGoodrich si užívá spolupráce i s privátními týmy. Letos se na Dakar bohužel nepřihlásil tým kolem Schlessera, ale například za tým Dessoude pojedou čtyři auta. BFGoodrich také pracuje s mnoha týmy přihlášenými v kategorii T2, ve které můžeme očekávat tvrdý boj mezi Japonci, přesněji mezi značkami Toyota a Nissan.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?