Když každý večer uléhají závodní piloti v bivaku k odpočinku, práce pro jejich spolujezdce teprve začíná. V takzvaném „roadbooku“ je každý večer uveden hrubý nástin trasy do cíle příštího dne. Na startu příštíetapy již musí mít každá posádka perfektně připraven svůj vlastní rozpis tratě, a to je právě práce spolujezdců. Tentokrát se však nebudou počítat žádné zkušenosti – na startu nového Dakaru v Jižní Americe budou mít všechny posádky rovné šance.
S touto tratí se budou muset vypořádat všichni účastníci, kteří chtějí dojet do cíle
Pořadatelé do „roadbooku“ zaznamenali zkratky, významná orientační místa, mosty stejně tak jako údaje o vzdálenostech a další věci, které by měli při navigaci pomoci. „Značím si obzvláště důležité informace jako je například změny směru nebo průjezdní body různými barvami. K tomu se ještě připočítají změny tratě provedené na poslední chvíli, které si také musíme zaznačit,“ prozradil nám něco málo o své práci Dirk von Zitzewitz, který bude při nadcházejí soutěži sedět po boku Giniele de Villierse v jednom z továrních Touaregů 2.
A takto se na Dakaru s navigací vypořádávají motorkáři
Rozpis tratě nabývá u jezdců „Hi-Tech týmů“ zvláštního významu. Zatímco jsme si zvykly na družicemi řízené maličké obrazovečky, které nám v sériových vozech ukazují cestu, někdy doprovázenou i slovním komentářem, na dálkových soutěžích jako je třeba Rallye Dakar jsou podobné vymoženosti přísně zakázané. Ještě před tím než se spolujezdci odeberou do stanu nebo hotelového pokoje k zaslouženému odpočinku, musí strávit nějaký čas nad sepisováním poznámek, které musí být provedeny skutečně precizně, protože na nich závisí výsledky posádky. Tyto slova potvrzuje i Michel Périn, spolujezdec Carlose Sainze: „Můžu si jít lehnout teprve, až vím, že jsem na další den stoprocentně připraven.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.