Když každý večer uléhají závodní piloti v bivaku k odpočinku, práce pro jejich spolujezdce teprve začíná. V takzvaném „roadbooku“ je každý večer uveden hrubý nástin trasy do cíle příštího dne. Na startu příštíetapy již musí mít každá posádka perfektně připraven svůj vlastní rozpis tratě, a to je právě práce spolujezdců. Tentokrát se však nebudou počítat žádné zkušenosti – na startu nového Dakaru v Jižní Americe budou mít všechny posádky rovné šance.
S touto tratí se budou muset vypořádat všichni účastníci, kteří chtějí dojet do cíle
Pořadatelé do „roadbooku“ zaznamenali zkratky, významná orientační místa, mosty stejně tak jako údaje o vzdálenostech a další věci, které by měli při navigaci pomoci. „Značím si obzvláště důležité informace jako je například změny směru nebo průjezdní body různými barvami. K tomu se ještě připočítají změny tratě provedené na poslední chvíli, které si také musíme zaznačit,“ prozradil nám něco málo o své práci Dirk von Zitzewitz, který bude při nadcházejí soutěži sedět po boku Giniele de Villierse v jednom z továrních Touaregů 2.
A takto se na Dakaru s navigací vypořádávají motorkáři
Rozpis tratě nabývá u jezdců „Hi-Tech týmů“ zvláštního významu. Zatímco jsme si zvykly na družicemi řízené maličké obrazovečky, které nám v sériových vozech ukazují cestu, někdy doprovázenou i slovním komentářem, na dálkových soutěžích jako je třeba Rallye Dakar jsou podobné vymoženosti přísně zakázané. Ještě před tím než se spolujezdci odeberou do stanu nebo hotelového pokoje k zaslouženému odpočinku, musí strávit nějaký čas nad sepisováním poznámek, které musí být provedeny skutečně precizně, protože na nich závisí výsledky posádky. Tyto slova potvrzuje i Michel Périn, spolujezdec Carlose Sainze: „Můžu si jít lehnout teprve, až vím, že jsem na další den stoprocentně připraven.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.