Když každý večer uléhají závodní piloti v bivaku k odpočinku, práce pro jejich spolujezdce teprve začíná. V takzvaném „roadbooku“ je každý večer uveden hrubý nástin trasy do cíle příštího dne. Na startu příštíetapy již musí mít každá posádka perfektně připraven svůj vlastní rozpis tratě, a to je právě práce spolujezdců. Tentokrát se však nebudou počítat žádné zkušenosti – na startu nového Dakaru v Jižní Americe budou mít všechny posádky rovné šance.
S touto tratí se budou muset vypořádat všichni účastníci, kteří chtějí dojet do cíle
Pořadatelé do „roadbooku“ zaznamenali zkratky, významná orientační místa, mosty stejně tak jako údaje o vzdálenostech a další věci, které by měli při navigaci pomoci. „Značím si obzvláště důležité informace jako je například změny směru nebo průjezdní body různými barvami. K tomu se ještě připočítají změny tratě provedené na poslední chvíli, které si také musíme zaznačit,“ prozradil nám něco málo o své práci Dirk von Zitzewitz, který bude při nadcházejí soutěži sedět po boku Giniele de Villierse v jednom z továrních Touaregů 2.
A takto se na Dakaru s navigací vypořádávají motorkáři
Rozpis tratě nabývá u jezdců „Hi-Tech týmů“ zvláštního významu. Zatímco jsme si zvykly na družicemi řízené maličké obrazovečky, které nám v sériových vozech ukazují cestu, někdy doprovázenou i slovním komentářem, na dálkových soutěžích jako je třeba Rallye Dakar jsou podobné vymoženosti přísně zakázané. Ještě před tím než se spolujezdci odeberou do stanu nebo hotelového pokoje k zaslouženému odpočinku, musí strávit nějaký čas nad sepisováním poznámek, které musí být provedeny skutečně precizně, protože na nich závisí výsledky posádky. Tyto slova potvrzuje i Michel Périn, spolujezdec Carlose Sainze: „Můžu si jít lehnout teprve, až vím, že jsem na další den stoprocentně připraven.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?