Finálový podnik mistrovství světa se pojede už o tomto víkendu ve Velké Británii, respektive ve velšských lesích.
O titulu mistra světa už je rozhodnuto, ale zdaleka tak tomu není v boji Citroenu a Fordu v tabulce konstruktérů. Ford potřebuje výborný výsledek, k tomu aby mohl Citroen předstihnout.
Soutěž je součástí seriálu PWRC, kde o mistru rozhodnuto není. Ve hře jsou Fin Juho Hänninen a Rakušan Andreas Aigner. Nyní má navrch Hänninen. Oba startují s vozy Mitsubishi Lancer deváté evoluce.
Místopis
Knížectví Wales se nachází na severozápadě Velké Británie. Povrch je převážně hornatý. Nejvyšší hora Snowdon měří 1085 m. Wales má zhruba 2,9 milionu obyvatel. Správní území je rozděleno na 22 správních celků. Úředními jazyky jsou angličtina a velština. Také se musí počítat s časovým posunem +1 hodina.
Trať
Slavnostní start proběhne v Cardiffu v šest hodin tamního času. Servisní areál je ve městě Swansea. Povrch je šotolinový, ale podle včerejších informací z Walesu je místy také led a sníh. Dnes je na programu shakedown, na stejném úseku jako vloni.
V pátek se startuje v 10:08 našeho času. Na posádky čekají tři úseky, které se pojedou dvakrát. Nejdelší zkouška má 35 km. Večer se vždy dvakrát jede super RZ s názvem Walters Arena. Zajímavostí je, že názvy rychlostních zkoušek zůstaly stejné, ale trať samotná je úplně nová. Etapa obsahuje 123 ostrých kilometrů.
Sobotní etapa má opět tři zkoušky dvakrát a večerní speciálku v Cardiffu. Rychlostní zkouška 9/12 je změněn úsek asi 1/3 od cíle, rz 10/13 se jede v protisměru loňské verze, stejně tak rz 11/14, která je navíc ze třetiny nová. Etapa má 129 ostrých kilometrů.
V neděli čekají na soutěžící dvě zkoušky dvakrát. Obě rychlostní zkoušky jsou totožné s loňskými. Etapa má 97 ostrých kilometrů. Bude to náročná tečka za celou rally, neboť oba úseky mají před 20 km. Cíl je naplánován na 14:56 v Cardiffu.
Favorité Uspět zde může poměrně kdokoliv. Nejvíce potřebuje získat Ford. Citroen určitě ale nedá nic zadarmo. Ve startovní listině je přihlášeno 25 vozů WRC. Podmínky jsou tady natolik náročné, že z prvních 15 vozů může zajet dobrý výsledek téměř každý. Loni komplikovalo soutěž počasí, jeden den lilo jako z konve a večer se pak ještě přidala anglická mlha. Problémy se zde nevyhýbají ani těm nejlepším.
Po dlouhé době zde startuje i Valentino Rossi s Carlem Cassinou a Focusem WRC. Nechat zahanbit se určitě nebudou chtít nechat i místní posádky za volanty WRCček Subaru a Fordů, jako třeba Boland, Jones, Weston.
Česká účast
O body do PWRC bude bojovat Martin Prokop s Janem Tománkem. V konečném účtování se díky dobrému výsledku mohou posunout i na třetí místo klasifikace produkčních vozů. Jejich Mitsubishi Lancer EVO IX má na dveřích číslo 33. Svou premiéru na světové soutěži si zde odbude Miroslav Tarabus s Danielem Trunkátem. Pojedou s vozem Fiat Punto Grande Abarth S 2000 z JM Engineeringu. Věřím že nezůstanou u cíle jen tuto soutěž projet, ale že nás překvapí pěkným výsledkem. Mají startovní číslo 47.
Časový harmonogram
Mapy
Seznam přihlášených
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?