Závěrečná soutěž sezony, Pražský rallysprint již výrazně klepe na dveře. Stejně, jako při loňském ročníku, i letos bude stát na startu posádka Orsák rally sport teamu. A stejně jako při loňském ročníku i letos usedne na horké sedadlo spolujezdce místo Karla Vajíka, Honza Suchý.
Exhibiční závod v české metropoli doznal několika změn. Dvě hlavní novinky se týkají nové rychlostní zkoušky. Okolo Strahovského stadionu se jezdilo již v předchozích ročnících, letos se ale pořadatel rozhodl umístit jednu erzetu přímo na plochu stadionu. Divácky atraktivní paralelní RZ se pojede dvakrát. Poprvé budou posádky kroužit na ploše, kde se kdysi střídaly miliony spartakiádních cvičenců, v pátek, druhé kolo pak v sobotu odpoledne rallysprint uzavře. Na posádky čeká celkem šest rychlostních zkoušek se 41,5 ostrými kilometry.
Tým z Valašských Klobouk byl při svém loňském prvním startu v Praze neúspěšný. Jeden z obrubníků byl příčinou vylomení kola u Orsákova Mitsubishi. „Stalo se to na okruhové rychlostní zkoušce okolo Strahova. V jedné chvíli jezdilo na erzetě hodně posádek najednou a to je pro každého jezdce vždycky adrenalinový zážitek. Když někoho uvidím před sebou, hned ho chci dohnat. Uviděl jsem zadek Mitsubishi Milana Lišky a jako jeho bývalý týmový partner jsem ho chtěl pojet. Rychle jsem se k němu přibližoval, ale při jednom výjezdu ze zatáčky jsem byl rychlejší, než bylo potřeba a o obrubník jsem vylomil kolo,“ zavzpomínal na loňský ročník Jarek Orsák.
Takhle loni vypadal vůz před startem
I letos bude klobůckého juniorského mistra navigovat Honza Suchý. „Je jasné, že se na svezení s Jarinem těším. Rozhodně se ale jen nepovezu, ale budu se snažit stejně jako vloni dostat do role spolujezdce a Jarkovi na erzetách číst rozpis. Před rokem jsem si to vyzkoušel a věřím, že jej letos dovedu až do cíle,“ avizuje manažer týmu Honza Suchý.
Před Pražským rallysprintem vzniklo malé dilema s čím jet. Na Valašské rallyšou ve Valašské Bystřici se Jarek s Karlem představili v Trabantu Super 600 a vzbudili obrovský aplaus. Velikou pozornost by jistě posádka sklízela i v hlavním městě. „Trabíka musíme nechat odpočívat, neboť nemá homologovaný bezpečnostní rám a bez něj by nás pořadatel nepustil do soutěže,“ smál se Jarek. „Popravdě řečeno, určitě by techničtí komisaři našli při přejímce víc nedostatků. V Praze pojedeme samozřejmě s Mitsubishi a chceme jet hlavně pro diváky. Rádi bychom svojí jízdou bavili sebe i všechny fanoušky motoristického sportu,“ prozradil Jarek Orsák. Pro úplnost ještě zbývá doplnit, že dvojice Jaroslav Orsák – Honza Suchý pojede s Mitsubishi Lancer EVO IX s startovním číslem 36.
TZ/Miroslav Vebr
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.