Jakub s Jirkou uzavřeli sezónu na Vysočině

Urban, Jakub - Švec, Jiří
Urban, Jakub - Švec, Jiří, foto: Archiv jezdce
Tomáš Urban 25. listopadu 2008 11:38
Sdílej:

Mladá posádka Královehradeckého rally klubu startovala na posledním podniku K4 Poháru v rally, na Vysočině.

V celkových výsledcích spritového mistrovství bylo již před Vsetínem o vítězi rozhodnuto. Stali se jimi Jakub Urban a Jiří Švec. Posádka ve Vsetíně podle plánu startovala. Bohužel na prvním testu je potkala porucha. Proto se tým rozhodl svézt se ještě na Rally Vysočina. Jakub ke startu na Vysočině říká: „ Nám už zde o nic nešlo, ale jeli jsme sem hlavně se pěkně svézt a spravit si náladu po nevydařeném Vsetíně. Zároveň to byla poslední možnost si zazávodit před několikaměsíční pauzou, která bude nyní následovat.“  Počasí opět nezklamalo, a obdařilo tratě kvalitním deštěm. „Počasí bylo deštivé, takže jsme se opět zdokonalovali v jízdě na mokru a blátě. Skoro si říkám, abychom příští rok uměli ještě jezdit na suchu :-),“ říká Jirka Švec. O tom, že Jakubovi mokro sedí svědčí i patnácté časy, které posádka v prvním kole zajížďěla. „To asi není úplně vypovídající. V první sekci jsme se sice nijak neloudali, ale ve druhé a třetí jsme jeli podstatně rychleji. Myslím, že příčinou bylo ustávání deště a tím pádem nebylo tak mokro, jako při prvních průjezdech, takže silnějšíauta zrychlila více než my,“ komentuje svůj výkon Jakub. Pořadatel letos vybral tratě v okolí Telče. Na posádky čekaly vesměs nové zkoušky. Jak náročná soutěž to byla? „Za sucha asi moc ne. První dvě RZ mi připomínaly Pačejov, ve vesnici motanice a pak zas letiště do další vesnice. Třetí RZ byla o poznání náročnější, zase podobná spíše Prachatickým úsekům, ta se mi líbila asi nejvíc. Díky hustému dešti bylo vše jinak a RZ nebyly tak rychlé a staly se náročnějšími,“ říká o tratích Jakub. Do cíle soutěže dovedli nepoškozený vůz a s pocitem dobře odvedené práce zvítězili ve třídě N1. Celkově po devíti rychlostních testech skončili sezónu sedmnáctým místem absolutně. Nyní je jejich současná technika, tedy VW POLO na prodej. Příští sezónu Jakuba s Jirkou určitě na tratích uvidíme. Jakub se svým otcem Pavlem chystají na příští sezónu překvapení. O tom ale až příště. Posádku podporují firmy Filtr Zeos s.r.o., Monts s.r.o., Kovolak Profi s.r.o., Autoopravna Zákoutský a Vitamín – velkoobchod elektro. Mediální podporu zajišťuje internetový portál Rallyzone.cz.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).