V Praze Josef Peták s 307 WRC a další posádky

Pražský Rallysprint (CZE)
Pražský Rallysprint (CZE), foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 19. listopadu 2008 22:46
Sdílej:

Blížící se XIV. TIPCARS PRAŽSKÝ RALLYSPRINT již zná jména posádek, které se mají zájem určitě zúčastnit. A zájem je tradičně veliký.

hybět nebudou dvě největší hvězdy tuzemského šampionátu v rallye, které ve většině letošních mistrovských soutěží sváděly velmi vyrovnané souboje o sekundy, či jejich desetiny. Tedy Roman Kresta a Václav Pech. Už  je také jasné, kdo  pojede s jedničkou – bude to právě Roman Kresta – nový mistr republiky. Mimochodem, tento skvělý jezdec nebývá až tak častým účastníkem této tečky za sezónou, jako třeba Václav Pech, jeho letos největší soupeř v celém v Příbrami zakončeném šampionátu a letos celkově  stříbrný. Zato Pech může Prahu považovat téměř za domácí start, už proto, že z Plzně to má do hlavního města na dohled. Uvažoval sice o změně a o svém premiérovém startu s vozem třídy S 2000, nicméně nakonec je vše jinak. Je možné, že Pech nepojede s osvědčeným Lancerem EVO IX., ale opět s vozem prestižní, byť pomalu z českých erzet mizející, třídy WRC. Zatím ale neprozradil značku, nicméně zdá se, že to nebude Toytota Corolla WRC, s kterou v Praze startoval v posledních ročnících, ale nějaký konkurenceschopnější a modernější vůz. Další novinkou je to, že letos se po Pechově boku neobjeví premiér Mirek Topolánek, který je velkým fandou automobilových soutěží a má na svém kontě i vítězství v Praze právě po boku Václava Pecha. Není to ale proto, že plzeňský jezdec neobhájil mistrovský titul, ale proto, že se ve stejném mikulášském termínu bude konat sněm ODS, na němž předseda strany samozřejmě nemůže chybět. Podobně jako vloni se ale v jednom z vozů objeví i další politik, který tehdy seděl po boku Martina Prokopa, tedy Miloslav Vlček, zatím stále ještě předseda poslanecké sněmovny. Chybět by ale neměly ani další známé osobnosti. Ředitel akce mimochodem podotýká, že dříve inicioval start zahraničních jezdců, ale dnes už je spíše odmítá a raději vezme na start naše jezdce, než zahraniční. Tento závod totiž podle něj hodně pomáhá posádkám v získávání peněz pro další sezónu, je to možnost, jak třeba svézt nejdůležitější sponzory, což je jistě nezapomenutelný zážitek. Zájem o start má tedy většina předních tuzemských posádek. Ze zahraničních jezdců můžeme jmenovat Slováka Josefa Béreše, který má na svém kontě řadu světových startů, Poláka a ve slovenském šampionátu jeho velkého soupeře Grzegorze Grzyba, či dalšího Slováka - Igora Drotára. Ten možná přijede s překvapivým  navigátorem, ale na jeho prozrazení je ještě dost času. Zájem o start projevil také další Polák - Kuzaj, nicméně jeho přihláška  zatím nedorazila, zatímco přihláška jeho dalšího krajana Kuchara ano. Tradičně největším bavičem by měl být oblíbený Emil Triner, i když co nejlepší show jistě předvedou i další jezdci, včetně těch se stále rychlými historickými vozy. Kromě již jmenovaných přijede také Pavel Valoušek a chybět nebude ani Josef Peták, mistr jednodenních sprintrallye. Právě tento příbramský jezdec ale hlásí malý přestup ze svého mistrovského Peugeotu 207 S 2000 a to do speciálu Peugeot 307 WRC, čímž jistě potěší nemálo fandů. Méně příjemnou nejčerstvější novinkou ovšem je, že letošní Praha se  bude muset obejít bez Karla Trojana. Ten se sice již vyléčil po nedávné havárii na Slovensku, nicméně nyní havaroval pro změnu na motocyklu a léčit se bude nejméně tři měsíce. Zájemci si mohou také zasoutěžit o vstupenky na tuto akci v soutěži s jednoduchými otázkami, která právě probíhá v televizním motoristickém magazínu MotorTip. Ten je jedním z mediálních partnerů akce a podrobnosti k němu i vysílání najdete zde. Páteční start je naplánován na půl pátou odpoledne, v sobotu se startuje již deset minut před půl osmou ráno. Proti minulosti bude pozměněn i tradiční sled rychlostních zkoušek v lokalitě Řeporyje – Cementárna, kde se pojede jen dvakrát a to pouze v uvedeném směru. Celkově posádky čeká necelých 42 ostrých kilometrů a šest rychlostních zkoušek. Program akce: 5.12.2008 16:27 hod. Start 1.etapy - 1.sekce, RZ 1  6.12.2008 07:20 hod. Start 1.etapy - 2.sekce, RZ 2 až RZ 6  Oficiální stránky akce : www.prazskyrallysprint.cz Tisková informace XIV. TIPCARS PRAŽSKÝ RALLYSPRINT 2008 03 TZ / Pavel Jelínek, media servis TV MotorTip
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).