Rally Japan: Gardemmeister vyhrál jednu RZ

Rally Japan (JPN)
Rally Japan (JPN), foto: Archiv RallyZone.cz
Tomáš Urban 1. listopadu 2008 19:26
Sdílej:

VÝSLEDKY PO II.ETAPĚ: Celkově stále vede Hirvonen. Loeb je třetí a je již krůček od zisku pátého titulu mistra světa. Toni Gardemeister na Suzuki vyhrál rychlostní zkoušku.

Pokud Sebastien Loeb na Citroenu neudělá v zítřejší etapě chybu, budeme znát majitele pátého titulu mistra světa už zde v Japonsku. V rally stále vede Hirvonen, ale pokud Loeb dojede třetí, tak se  stane mistrem. Druhý je zatím Latvala s druhým továrním Fordem.

Čtvrtý je dobře jedoucí Atkinson se Subaru, když Petter Solberg havaroval. Velmi pěkně jedou obě Suzuki. Rozdíl mezi nimi je jen osm vteřin.

PWRC vede Rus Novikov. Deset vteřin za ním je Hänninen, který si tak v tabulce vybudu je náskok. Třetí, ale jen o dvě vteřiny je Arai. Bryndilsen jel na RZ 16 s totálně zničeným zavěšením pravého předního kola.

Ze včerejších odpadlíků se porařilo opravit auto Sordovi, který zajíždí časy v top 5. Po Duvalově havárii ná spolujezdec Patric Pivato zlomenou pánev a stehení kost, ale jinak komunikuje. V soutěži nepokračuje Henning Solberg s Fordem, takže Munchis Ford obdržel od domácí Suzuki tvrdou lekci. Henning Solberg poškodil podvozek na RZ 13. Petter Solberg odstupuje ze čtvrtého místa, když na RZ 18 spadl do příkopy a utrhl pravé zadní kolo. Zítra ale nejspíše pojede.

Výsledky  v časech

1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Focus RS WRC 07 A8 2:21:31,8 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Focus RS WRC 07 A8 +15,5 3. Loeb S. - Elena D. Citroen C4 WRC A8 +53,5 4. Atkinson C. - Prévot S. Subaru Impreza WRC 08 A8 +2:26,0 5. Wilson M. - Scott M. Ford Focus RS WRC 07 A8 +4:31,6 6. Gardemeister T. - Tuominen T. Suzuki SX4 WRC A8 +4:38,5 7. Andersson P. - Andersson J. Suzuki SX4 WRC A8 +5:11,8 8. Villagra F. - Perez Companc J. Ford Focus RS WRC 07 +9:59,6 9. Ketomaa J. - Stenberg M. Subaru Impreza Sti N14 N4  +11:46,4 10.Novikov E. - Moscatt D. Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRC N4  +12:29,5 11.Hänninen J. - Markkula M. Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRC N4  +12:48,6 12.Arai T. - MacNeall G. Subaru Impreza Sti N14 PCWRC N4  +12:50,3 13.Solberg P. - Mills P. Subaru Impreza WRC 08 A8 +13:02,7 14.Brynildsen E. - Giraudet M. Mitsubishi Lancer Evo IX PCWRC N4 +13:59,8 15.Kamada T. - Kase N.Subaru Impreza Sti N14 PCWRC N4 +14:28,0

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).