Kitová Fabia z Impromatu obhájila titul

Minařík, Lubomír - Semela, Viktor
Minařík, Lubomír - Semela, Viktor, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 31. října 2008 11:00
Sdílej:

Po odstoupení v Pelhřimově to s nadějemi Lubomíra Minaříka a Viktora Semely na letošní mistrovský titul nevypadalo zrovna dvakrát růžově. Ztráta dvaceti bodů na vedoucího Jana Dohnala signalizovala, že si posádka kitové fabie již nemůže dovolit další nezdar a musí žluté Clio pravidelně porážet.

Luba s Viktorem naštěstí prokázali, že v pravou chvíli dokáží náležitě přitlačit a ve zbývajících soutěžích seriálu nezaváhali. Podařilo se jim získat dvě vítězství a dvě druhá místa, což s náskokem tří bodů znamená obhájení mistrovského titulu ve skupině A z loňského roku. Před závěrečným podnikem sezóny ve Vsetíně byla situace mezi oběma favority na titul absolutně vyrovnaná. Stejný počet bodů na kontě znamenal, že ten, kdo z dvojice Minařík – Dohnal dosáhne při Würth-Partr rally na lepší umístění, tomu bude zároveň patřit trůn krále pro rok 2008. Nebylo tedy divu, že se oba jezdci na start valašské soutěže velice pečlivě připravovali a jejich duel se nakonec odehrával pouze v řádu sekund či jejich zlomků. „Vsetínské RZ byly celkem rychlejšího charakteru a nedalo se zde na soupeře najet příliš vteřinek k dobru. Rozdíly byly proto od začátku minimální  a neměli jsme prostor na žádnou chybu. Naštěstí se závod vyvíjel podle našich představ a Honzu Dohnala jsme těsně drželi za zády,“ vrátil se k úvodní sekci vsetínského sprintu Luba. „Zcela jiná RZ než ostatní byla RZ Kunčice, která se jela po úzkých lesních cestičkách, ztížených blátem a listím. Tahle zkouška se nám opravdu moc líbila a sázel jsem na ni. O to víc mě mrzelo její zrušení v prvním průjezdu kvůli volbám. Ve druhém průjezdu se nám tu podařilo zajet pěkný sedmý čas absolutně, bohužel k přímému porovnání s Honzou nedošlo, protože mu po havárii Milana Pantálka musel být připsán náhradní čas,“ litoval pilot z Podkopné Lhoty. Posádka Minařík – Semela přesto před závěrečnou rundou disponovala čtvrt minutovým náskokem na nejbližší soupeře a bylo jasné, že pokud neudělá vážnou chybu nebo ji nepostihne technický problém, o titul by již přijít neměla. Na posledních dvou zkouškách už proto dvojice kitové Fabie jela spíše takticky a dvěma časy těsně za Dohnalem dotáhla své snažení do úspěšného konce. „V závěru jsme ještě koketovali s myšlenkou zaútočit na Tondu Tlusťáka, bylo ale jasné že pokud Tonda neudělá nějakou chybu, tak ho bez riskování na dvou posledních RZ nepřeskočíme. Vsadili jsme tedy na jistotu a dojeli si pro vytoužený titul ve skupině A. Letos se ukázalo, že Fabia Kit Car je opravdu špičkové nářadí, které dokáže porazit fabrické vozy a slušně bodovat i do absolutního pořadí. Chtěli bychom moc poděkovat vedoucímu týmu Vlastimilu Brůzlovi, sponzorům, mechanikům a taky rodině, kteří mají velký podíl na získání našeho titulu. Zapomínat samozřejmě nemůžeme na podporu našich fanoušku, kteří nás u trati povzbuzují a ženou za co nejlepším výsledkem. Tento úspěch určitě částečně patří i jim,“ děkuje Luboš, který si ve Vsetíně kromě druhé pozice ve skupině připsal i solidní osmé místo absolutně. Poslední „sklouznutí“ této náročné, avšak pro tým Impromat Motorsport velmi povedené sezóny, obstará tradiční Pražský rallysprint, konající se v termínu 5. – 6. prosince 2008. Text: Jiří Dokulil Foto: Tomáš Urban, Rallyzone.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).